Top Social Brands 2015. Companiile cele mai eficiente in Social Media.

Se apropie cu paşi grăbiţi o nouă ediţie Top Social Brands, un eveniment ajuns la cea de-a şaptea ediţie. Vineri, 15 mai, la hotelul Howard Johnson din Bucureşti, Revista Biz va face public un nou top cu cele mai active dar şi eficiente companii în ceea ce generic numim Social Media.

Pentru cei interesaţi de Social Media, de strategiile de comunicare dar şi de cele mai eficiente canale de comunicare online, evenimentul organizat de Revista Biz este un bun prilej de a simţi cu adevărat pulsul a tot ceea ce înseamnă promovare prin Social Media, în România.

Top Social Brands 2015 ne va spune care au fost cele mai active companii din România, în Social Media, în perioada februarie 2014 – februarie 2015.

Printre favoriţii la locul 1, ca opţiune personală, aş enumera:

Vodafone – pentru că este o companie foarte activă în Social Media, autohtonă, cu destul de multe iniţiative, unele dintre ele ajunse viral;

Coca Cola – pentru că la fel este o companie extrem de activă, cu iniţiative interesante care au integrat foarte bine online-ul cu offline-ul;

Heineken – pentru că în ultimul an de zile online-ul românesc a fost de multe ori dominat de iniţiativele companiei;

Samsung – pentru că sunt în rândul companiilor care au integrat foarte bine Social Media în mix-ul de comunicare, dar am simţit parcă faptul că iniţiativele lor s-au limitat la expunere doar în perioade în care au fost lansate noi produse;

Bitdefender – o companie a cărei evoluţie îmi place, sunt mereu atenţi la consumatori, sunt activi, dar se simte în continuare senzaţia de lipsa de coerenţă, poate şi pentru că sunt din ce în ce mai activi la nivel global şi nu s-au obişnuit încă;

ING – a făcut progrese remarcabile în ultimul an de zile;

Telekom – brand nou, cu o intrare agresivă, chiar senzaţională aş putea spune, dar cu încă multe lacune în ceea ce înseamnă integrarea Social Media;

H&M – progresează vizibil, de la an la an, iar decizia de a comercializa şi online produsele mărcii, influenţează enorm gestionarea prezenţei companiei în SM;

Avon – se simte faptul că este acel tip de business pentru care marketingul este totul, drept dovadă SM a devenit prioritară în mix-ul de comunicare;

Danone – a slăbit parcă ritmul, în ultimul an, dar rămâne o prezenţa importantă, cu iniţiative constant – periodice, în Social Media din România;

Farmec – au avut câteva iniţiative interesante, bine orchestrate;

Cam asta ar fi lista mea de favoriţi. Ca o menţiune, adiţională, se simte din ce în ce mai mult faptul că Social Media dar şi Marketingul în Social Media devin importante pentru din ce în ce mai multe companii. Pe de altă parte, există încă tendinţa multor companii de afi orientate doar spre Performance Marketing, gen Altex, eMag sau OLX. Sigur, nu este deloc rău asta, dar ca strategie de lungă durată, pentru companii ce dictează tendinţe şi influenţează mediul de business, o deschidere mai mare spre comunicare cu comunitatea în care faci business ar fi destul de indicată.

1 Comment

  1. Ela Prodan Reply

    Bitdefender? De ce? Nu sunt in stare nici macar sa fie consecventi in logo-ul de brand pe care-l folosesc in canalele Social Media folosite.

Leave A Reply

Navigate