Se pierd bani folosind Target CPA, în Google Adwords?

Ar fi trebuit să devină rapid una dintre tehnicile preferate ale specialiștilor PPC/SEM, însă se pare că Target CPA tinde să devină cât de curând una dintre metodele tabu, în domeniu, de care nimeni nu mai vrea să audă.

Target CPA este o strategie/tehnică de licitare in timp real pe platforma Adwords de la Google, bazată pe algoritmi avansați de învățare, altfel zis machine-learning.

Însă, dacă în perioada de după lansare tehnica aceasta chiar oferea ceva rezultate concrete în conversii, de ceva timp (câteva luni de zile) se pare că algoritmii fie au luat-o razna, fie sunt atât de sensibili la orice alterare a mediului pe care-l analizeaza încât cresc artificial și exponențial costurile fiecărui bid/licitare.

Și nu vorbesc de creșteri de costuri cu câteva procente, gen 10-15%, ci chiar dublare sau mai mult. Iar aceste costuri, în zona comerțului online mai ales, sunt extrem de greu suportabile. Spun asta gândindu-ma că în ecommerce, contează mai mult vânzările decât Lead-urile, pentru că acestea din urmă pot fi destul de ușor pierdute chiar în ultimul moment înainte de pasul final, achiziția.

Un răspuns concret nici eu nu pot oferi. Așa cum este normal, lucrurile diferă de la o nișa la alta, de la un client la altul. Însa, mi se pare ca modul de funcționare a algoritmilor pare să forțeze advertiserul fie să se încreadă orbește în acest mod de lucru, fie pur și simplu să aleagă altă metodă de licitare, bazată mai mult pe reguli human-defined decât machine-learning.

Lasă un răspuns