Reclamă pe Google Adwords, câteva observații.

Pe scurt, voi enumera câteva observații referitoare la reclama pe Google Adwords. Asta nu pentru că sunt unul dintre cei care consideră că greșelile sunt de neiertat, ci pentru că am observat că mulți specialiști PPC insistă să greșească și mai mult de atât, își conving și clienții ori șefii să greșească.

1 – Nu aplica aceeași strategie PPC pe toate conturile, pe toate tipurile de business. Asta este o regulă elementară a PPC, implicit a Google Adwords. Dar mai mult de atât, este o regulă a Online Marketing.

Prăjiturile nu au nici o legătură cu hainele, deci nici strategiile PPC de promovare a celor două tipuri de produse nu trebuie să fie asemănătoare.

2 – Nu face audit pe cont Adwords folosind doar automatizări. Automatizările nu te vor ajuta niciodată să înțelegi tipul business-ului ori nivelul de dezvoltare a respectivei companii.

Poți avea un cont Adwords setat perfect, cu cele mai complexe targetări și cu cele mai eficiente optimizări. Dacă business-ul nu-ți oferă ancore de Marketing cu care să lucrezi, bugetul va fi irosit.

3 – Abuzarea de trucuri SEO, keyword matching, în conținutul reclamelor afișate în Google Search (& Partners) blochează mult din potențialul adevărat de Advertising.

Comandă haine ieftine. Haine ieftine comanda. Ieftin, haine online. – Sună ok?! 🙂

4 – Nu garanta niciodată o rată de conversie pentru campaniile PPC, cel puțin nu atunci când nu cunoști compania cu care lucrezi, când nu-i cunoști nivelul de dezvoltare precum și nivelul de notoritate în online.

1 leu investit pentru promovarea unui produs care are deja notorietate în piață, va aduce întotdeauna un ROI mai bun decât un produs no-name, indiferent că raportând la preț, cel din urmă are un preț mai bun.

5 – Bugetul unei campanii PPC se face pornind de la rapoarte și analize aprofundate, incluzând experiența deja dobândită.

La fel ca în exemplul de mai sus, una este să promovezi un business de nivel start-up, alta este să integrezi campania PPC într-o campanie de Advertising a unei companii cu ani de existență pe piață.

Uneori câștigăm, alteori învățăm. 🙂

 

Leave A Reply

Navigate