În minţile multor antreprenori din online şi nu numai, a rămas ca un stereotip fixată ideea că SEO înseamnă orice altceva dar nu muncă.
Spun asta pentru rămân efectiv uimit de fiecare dată când mi se comunică faptul că automatizările în SEO fac totul. Şi, mai mult de atât, că SEO este ceva gen one-time-job, adică îl faci o dată şi gata.
Nu mai vorbesc de alte idei preconcepute, precum SEO înseamnă linkbuilding ori nu am nevoie de SEO pentru că folosesc alte tehnici de Online Marketing.
Toate ideile astea preconcepute au fost propagate de lipsa de seriozitate a celor ce se ocupă cu SEO. În prostul spirit de business românesc, „arde-l pe fraier”, specialiştii SEO din România s-au întrecut în gafe şi ţepe. Gafe pentru că refuzând să fie la curent cu noutăţile din domeniu, au continuat să practice SEO aşa cum se făcea la nivelul lui 2008-2010. Ţepe, pentru că evident atunci când nu ştii cum funcţionează Google Search (Yahoo Search, Bing etc) nu ai cum să fii bun în ceea ce faci şi treci la vândut iluzii şi mai apoi la căutat pretexte şi scuze.
Automatizările în SEO, chiar fac totul? – clar nu, am repetat de foarte multe ori în ultimii ani. Automatizările sunt bune pentru a opera acolo unde este nevoie de aceeaşi acţiune repetitivă (în general acţiuni banale, gen linkuri canonice, generare de meta-tag, generare de ALT-tag s.a.m.d)
Este SEO un fel de one-time-job, adică o singură dată este suficient? – iarăşi răspunsul este clar NU. Cine crede altfel, cine susţine altfel, nu are habar de SEO (foarte probabil are păreri despre SEO prin prisma a ceea ce crede că citeşte prin publicaţii ori bloguri de specialitate).
SEO înseamnă linkbuilding? – în era web-ului semantic şi a Big Data, dar mai ales în condiţiile în care Google (în special) a creat şi îmbunătăţit algoritmi care să penalizeze orice tentativă de manipulare agresivă a SERP, chiar credeţi că SEO mai poate însemna linkbuilding? Nu fiţi naivi!
Nu ai nevoie de SEO? – foarte bine. În timp ce tu ignori aspectul asta, alte firme şi companii nu fac ca tine. Şi investesc în asta, scăzând costurile per conversie, costurile per Lead s.a.m.d.
În SEO este vorba de un volum uriaş de muncă (în mare parte manuală). Automatizările reduc acest volum în maniera în care pentru specialişti devine mai uşor să se axeze direct pe targetare (pentru ranking în SERP) iar pentru firme şi companii devine mai puţin costisitor. Dar, targetare fără muncă manuală nu se poate. Sunt aspecte ce ţin de SEO On-Page, SEO Off-Page, de targetare, toate trebuind fi luate în considerare de fiecare dată când se face o optimizare.
Totul pentru că SEO înseamnă să optimizezi pentru motoarele de căutare ţinând cont de regulile fiecărui motor de căutare în parte. Asta pentru că regulile SE (motoare de căutare) sunt făcute pentru ca utilizatorii lor să aibă o experienţă cât mai bună.