Asta este o chestie despre care intetionam să scriu cam de mult timp, dar pe care din diferite motive am tot amânat s-o pun in practică.
De ce este ipocrită tactica solicitărilor de eliminare de linkuri?
Pentru că nu trebuie să cunoşti foarte mult SEO pentru a şti că valoarea unui link scade pe măsură ce „îmbătrâneşte” pagina unde a fost publicat.
Iar informaţia asta nu este deloc nouă. De mai bine de 3 ani de zile este cunoscut faptul că linkurile, link-buildingul şi implicit Pagerank-ul, sunt doar unul dintre cei peste 200 de factori de ranking în motorul de căutare Google. Pentru alte motoare de căutare, gen Bing şi Yahoo, linkurile valorează puţin spre deloc.
Şi atunci ce rost are să vii să–mi ceri să şterg un link pe care tu singurel l-ai postat într-un comentariu la mine pe blog acum un an ori doi?
Nu are sens, absolut nici un sens. Şi, la fel, nu are sens să vii şi să–mi ceri acelaşi lucru nici când linkul a fost inclus într-un articol. Pentru că într-un an de zile reţeaua de linkuri creată, doar de un simplu link postat în articol (ori comentariu), ajunge la o profinzime de peste 350 de pagini conectate. Ceea ce înseamnă, implicit, link-juice mic sau chiar zero. Ţinând cont şi de fapt că în momentul publicării paginii/articolului, acel link nu era singurul pe pagină şi din start link-juice nu a fost cine ştie ce.
În cazul solicitărilor ce privesc linkurile din articole, înţeleg sau găsesc o logică, pentru că în solicitare este specificat clar să rămână numele de domeniu in format text. Deci rezultă din asta că nu linkul era problema, ci faptul că pagina va fi actualizată iar linkul, aşa gol, recăpăta valoare (motorul având funcţie semantică).Şi de aici ipocrizia. Totuşi, nu are sens o astfel de tactică. Motivele sunt enumerate mai sus.
Da, ştiu, este greu să faci SEO in ziua de azi. Dar să apelezi la astfel de tactici ridicole este destul de aiurea.