Rich Cards, noul format de afișare a rezultatelor în Google Search, este bazat pe un format mai vechi (dar încă folosit de doar cca 30% din site-uri), numit Rich Snippets.
Google încearcă să sporească astfel utilitatea motorului de căutare pentru utilizatorii săi. La fel cum Snippets marchează și structurează anumite informații, sub forma text, Cards face același lucru, dar sub formă de imagini+text.
Încă de la lansare Rich Snippets a adus o chestie foarte faină, dincolo de ceea ce presupunea tehnic. A adus un CTR mai mare rezultatelor din SERP care erau astfel îmbunătățite. Iar asta oferă o prognoză interesantă.
Rich Cards va aduce un CTR în Google SE la fel de mare ca și Rich Snippets, poate chiar mai mare.
Însă, spre deosebire de Snippets, Cards sunt orientate mai mult spre Mobile, spre utilizatorul de Google Search de pe mobil. Iar asta, din perspectiva Online Marketing se traduce simplu și anume o modalitate optimă de a câștiga micro-momentele din drumul clientului de la informare până la decizie și achiziția unui produs, adică de a satisface nevoia unui client pentru ceva, indiferent că: – vrea să știe ceva, vrea să meargă undeva, vrea să facă ceva ori vrea să cumpere ceva.
Desigur, nu mă aștept ca Rich Cards să fie adoptate rapid. Nu atâta timp cât Rich Snippets, așa cum spuneam, nu sunt folosite de mai mult de 30% din site-uri. Dar, este destul de clar încotro se îndreaptă SEO, care pe zi ce trece devine parte vitală a Marketingului Online.