Saptamana trecuta Google a confirmat ca a facut cativa pasi necesari pentru a spori siguranta dar mai ales confidentialitatea utilizatorilor ce folosesc motorul de cautare. Practic Google a inceput un proces de criptare a datelor cautarii, a intregii activitati pe care utilizatorii o au atunci cand folosesc motorul de cautare.

Pentru webmasteri asta se traduce simplu, la capitolul referreri vor exista din ce in ce mai multi vizitatori veniti din ”necunoscut”, mai bine zis toti vizitatorii unui site ce vor veni de pe Google o vor face in completa anonimitate. Practic, insa, nu e tocmai asa, pentru ca vizitatorii vor fi in continuare ”marcati” ca venind de pe Google, insa termenii de cautare in urma carora au ajuns pe site, nu.

Criptarea datelor cautarii pe Google exista inca din 2011, pentru utilizatorii logati in contul Google in momentul cautarii, si din iarna lui 2013 pentru utilizatorii ce folosesc browserul Chrome in momentul cautarii pe Google.

Pentru specialistii SEO se anunta a fi cea mai mare provocare pe care Google le-o putea oferi. Optimizarea continutului pe cuvinte cheie sau fraze cheie populare (in trending) in cautari pe Google dar mai ales analizarea continutului popular in cautari pe Google devine destul de grea, totusi nu imposibila din moment ce in Google Webmaster Tools vor exista date despre cei mai populari termeni in cautari pe Google si care au adus vizitatori unui site. (maxim 2000 de termeni, pe ultimele 90 de zile)

Exista foarte multe pareri avizate care concluzioneaza ”apocaliptic”, si care sustin ca mutarea asta inseamna practic moartea SEO la nivel de optimizare de continut.

Personal consider ca mutarea nu va afecta pe nimeni, munca unui specialist SEO va deveni in mod clar mai complicata insa cu siguranta nu ii va fi afectata de criptarea datelor. Nu de criptarea datelor asa cum este facuta in prezent, pentru ca ceea ce se face in prezent e un fel de ”nu stii de unde de pe Google vine vizitatorul dar stii unde vine pe site-ul tau si de ce”.

De ce cripteaza Google activitatea de cautare a utilizatorilor?

Motivul este de fapt un efect post-PRISM, Google incercand acum sa redea increderea utilizatorilor in motorul de cautare, prin anonimizarea intregii activitati. Bineinteles, ca un efect secundar al acestei criptari, toti advertiserii si specialistii SEO ce folosesc Google AdWords vor fi avantajati, o baza de date foarte mare fiind pusa la dispozitie chiar de Google, respectand desigur confidentialitatea utilizatorilor.

In concluzie:

-nu se schimba mare lucru, devine intr-adevar ceva mai greu de facut SEO, dar poate tocmai asta va duce la profesionalizarea domeniului, unul in care exista extrem de multi ”jucatori” ce nu respecta regulile.

Criptarea activitatii de cautare de catre Google seamana cumva cu ”impacam si varza dar si capra”, confidentialitatea utilizatorilor Google Search este respectata insa webmasterii si specialistii SEO isi pot continua munca la fel ca si pana acum, doar cu mici dificultati de program adaugate. 🙂

GoogleBorg