Se vorbeşte foarte mult zilele astea despre tendinţa globală, atât a utilizatorilor cât şi a brandurilor, publisherilor (etc) de a utiliza internetul via Mobile. Adică de a folosi internetul prin intermediul dispozitivelor mobile.
Pentru a veni în susţinerea argumentării acestei tendinţe, se vorbeşte despre faptul că marketerii targeteaza din ce în ce mai frecvent şi mai precis utilizatorii ce folosesc internet pe dispozitive mobile. Se demonstrează în cifre argumentele expuse, se dovedeşte fără dubii că reclamele în Mobile vor fi tehnică prioritară de marketing online pentru următorii ani.
Nu contest cele spuse, în fond sunt de acord cu asta, cu faptul că „ne mutăm” în Mobile. Însă vreau să subliniez câteva aspecte ce vin „la pachet” cu această tendinţă.
1 – utilizatorii de internet mobil, ce văd reclame pe diverse site-uri ori reţele de socializare, au nevoie de mai multă informaţie decât poate o reclamă, formatată pentru Mobile, să ofere. Din cauza asta, companiile ori firmele care apelează la reclamă pe mediul Mobile, au şi ele nevoie de specialişti în comunicare disponibili cel puţin 10/24 ore, care să ofere utilizatorilor informaţiile solicitate. Totul este despre cauză-efect. Utilizatorii de internet Mobile sunt de regulă oameni care caută navigarea foarte rapidă, aflarea de informaţii trebuind să fie în aceeaşi măsură.
*exemplu: – campanii Facebook Ads, targetate exclusiv pe dispozitive Mobile, aduc o rată de angajament foarte mare, însă nivelul solicitărilor de informaţii adiţionale de către utilizatori, brandurilor, este mult mai mare decât în cazul reclamelor targetate pe Desktop sau Laptop. Datorită motivului explicat mai sus.
2 – reclamele Mobile au în esenţă un singur scop final, conversiile. Dacă site-ul ţintă nu este unul optimizat mediului Mobile, atunci conversiile nu vor veni. Indiferent despre ce tip de conversii vorbim, micro sau macro. Iar optimizarea Mobile nu înseamnă doar Responsive sau site adaptat pentru Mobile. Ci şi optimizare pentru conversii, via Mobile. Cu tot ce înseamnă asta. De la SEO până la CTA.
3 – includerea Mobile doar într-un funel de conversie, nu este deloc o decizie înţeleaptă. Mai exact, mediul trebuie să-şi arate eficacitatea şi la nivel de conversie generată direct sau prin referinţă, nu doar la nivel de conversie asistată pentru Desktop sau Laptop.