Pentru marketeri, o veste bună. Instagram a introdus monetizarea reţelei de socializare. Era de aşteptat să se întâmple, mai devreme sau mai târziu. Anul trecut, însă într-un mod de aplicare timid, fără prea multe de oferit marketerilor, Instagram a introdus pentru prima dată reclamele. Drept urmare, puţine companii au fost dispuse să investească în reclame pe Instagram.

Acum, însă, Instagram a introdus butoane CTA (call to action) care permit ataşarea unui link extern, optiune care vizează direct zona e-commerce. Mai mult de atât, sistemul de targetare este împrumutat de la Facebook (un mod de a spune). Ceea ce înseamnă că oficial, ne putem aştepta în următoare perioadă la o explozie a reclamelor pe Instagram. În fond, atunci când ai servicii de targetare şi măsurare ca cele ale Facebook chiar îţi permiţi să investeşti în reclame pe o reţea de socializare ca Instagram (a se înţelege reţea de socializare relativ mică în ceea ce priveşte numărul de utilizatori activi).

Desigur, noua funcţionalitate a Instagram Ads nu este disponibilă pentru piaţa din România, deocamdată. Dar, în următoarele luni de zile va fi.

Pe de altă parte, se poate că asta să fi fost răspunsul Facebook la mutarea Google, care pare că a decis să oprească proiectul Google Plus (a desprins secţiunea fotografii personale ale utilizatorilor de reţeaua de socializare, creând Google Photos). Sau poate fi un răspuns pentru Shop on Google?

Va fi bine sau nu, cu reclame pe Instagram, voi ce credeţi?

info