Pur demotivational romanesc!

Ideea mesajelor demotivationale nu este noua, nu a fost inventata in Romania, ci doar preluata! La ce folosesc aceste mesaje demotivationale? Simplu, isi bat joc de mintea, logica, ratiunea si perceptia ta asupra realitatii! Mai simplu spus, te fac sa crezi ca esti un prost iar ei, cei care scriu acele mesaje, sunt singurii care vad realitatea, stiu adevarul!

La baza lor, mesajele demotivationale folosesc tactici pur militare de control al maselor si anume mesajele subliminale! Pentru cei care nu stiu ce inseamna un mesaj subliminal, am sa incerc sa va dau o definitie cat se poate de simpla:

mesajul subliminal este acel tip de mesaj destinat subconstientului unei persoane, fara a-i afecta in prima faza perceptia, dar ma apoi tinzand sa-i controleze modul de gandire in legatura cu un anume obiect/loc sau mediu! Asta e o definitie simpla 😉

Cum sunt aplicate mesajele subliminale? De regula prin intermediul fotografiilor! Pentru a realiza un mesaj subliminal de impact, este suficienta o fotografie sugestiva si un text relativ bine gandit! Am zis relativ, pentru ca in realitate, pentru a induce un mesaj subliminal in gandurile cuiva nu e nevoie de cine stie ce informatie, e suficient doar sa spui ceva care atrage atentia!
”Obiectele” cele mai des folosite pentru a raspandi mesaje subliminale, care in esenta lor distrug vointa si capacitatea de a actiona a unei persoane, sunt fotografiile demotivationale! Fotografiile demotivationale sunt genul de fotografii plus text( coerent, explicit) care pur si simplu, desi par la prima vedere a fi distractive sau ”eliberatoare”, incarcandu-te de energie instantaneu si de vointa de a actiona, au totusi un rezultat ce demonstreaza exact contrariul!
Astfel de fotografii, mesaje demotivationale, pur si simplu ”ard la foc intens” spiritul de lupta al unei persoane iar in momentul cand aceasta persoana se va vedea in ipostaza de a fi nevoita sa lupte, pur si simplu va refuza lupta, fiind deja obosita! Pasii pentru a folosi astfel de tehnici sunt simpli: contactul, inter-relationare, amuzament, coabitare, impartasire de aceleasi interese, capatarea increderii, tragicul, chemarea la actiune, dezinformarea, indepartarea de propriul mod de gandire, manipularea! Simplu, cronologic si la obiect, nu? 😀
Un exemplu concret:- iti cer ”prietenia” pe facebook, mai apoi te etichetez in diverse fotografii, iti distribui in flux imagini sau text din aria ta de interes(ca doar stiu din rubrica ”despre tine” ce te intereseaza, ce ai studiat), te amuz cu diverse chestii, incerc(in mod fals) sa.ti impartasesc aceleasi interese, discut cu tine fara a te contrazice ba’ mai mult chiar te arob la orice ”prostie” ce o debitezi! Dupa ceva timp iti aduc la cunostinta tragedii din lumea intreaga, copii suferinzi, bolnavi, atentate, acte de coruptie, te fac sa te revolti!
Odata revoltat, te chem la actiune, direct sau indirect, adica ”hai sa facem” sau ”ce bine ar fi sa faca cineva”, moment in care incep sa-ti umplu mintea cu prostii, ne-adevaruri, stiind deja ce te face sa te simti revoltat si ce nu, te fac sa ma urmezi, sa gandesti ca mine, pentru ca mai apoi sa te folosesc ca o simpla papusa! In final, mi-am batut joc de mintea ta, nu mai ai nicio legatura cu adevarul, nu mai ai putere si vointa sa faci nimic, imi ceri sfatul si sugestia pentru orice! Vi s-a parut SF? Vi s.a parut a ”teoria conspiratiei”?
Nimic mai departe de adevar, pentru ca in acest mod se procedeaza in online, unde exista multi dez-informatori care au rolul doar de a tine atentia captata asupra lor si de a se juca cu tine! De ce fac asta?
Motive sunt multe, fie pentru a te tine intr-o spaima continua, fie pentru a te face sa ”cumperi” ceva( o stire, un articol o carte, orice” dar mult mai important, ”ei” stiu ca tu ai rude, familie, prieteni, stiu ca daca te vor face sa crezi ca ti-au servit ”adevarul absolut” tu vei iesi din online si vei incerca sa convingi pe toti cei apropiati!
Da, adevarul este arma secreta, cuvantul care face ”click” in mintea oricui si tocmai de asta se folosesc cei care manipuleaza! In momentul in care vei incerca sa convingi pe cei ce nu au legatura cu online.ul de adevarul stiut de tine te vei lovi de un zid de indiferenta iar tu, dezamagit, ii vei lasa in lumea lor si te vei refugia in lumea ta….si cu cat mai multi ”singuratici” in online, cu atat mai putine grupuri in offline! Unde poti controla si vinde mai bine daca nu in online, unde poti avea un target urias ce in offline nu l.ai putea atinge decat daca ai investi sume uriase in advertising?!
Cum poti controla masele mai usor, daca nu dezbinand grupul si lasand indivizi sa ”lupte” singuri? Repet, nu e vorba de vreo teorie a conspiratiei, ci pur si simplu de oameni care sunt platiti sa vanda iluzii, sa castige increderea pentru ca mai apoi sa se joace cu vointa ta si cu capacitatea ta de decizie! Nu incerc si nici nu vreau sa spun cine foloseste astfel de tehnici, oricum sunt multi, tot ceea ce zic aici este ca in online esti o prada foarte usoara, cuvantul scris, arma letala mult mai periculoasa decat o bomba, te va dobori in secunda 1 imediat dupa ce i.ai dat crezare! Iata cateva exemple de mesaje demotivationale, prezentate de mine aleatoriu, tocmai pentru a va arata cat de simplu de manipulat sunt masele de oameni!

Stiu, multe din imaginile de mai sus vi se vor parea inofensive, dar in realitate ele sunt doar ”instrumente temporare” pentru a va capata atentia! Nu vreau sa par paranoic, nici nu sunt, dar  toate aceste mesaje sunt subliminale pentru ca fiecare din ele indica ceea ce trebuie sa crezi, pe fiecare din imaginile de mai sus exista un text care-ti dirijeaza modul de gandire! Pentru ca un mesaj sa fie subliminal nu e nevoie de caractere speciale, inchipuiri pe nu stiu ce bancnote, e nevoie ca textul, imaginile, mesajele sa fie puse acolo unde atentia exista concentrata, adica in domeniile tale de interes!
Ultimul exemplu concret de ceea ce pot face aceste mesaje subliminale este reprezentat de protestele din ianuarie de la Bucuresti, cand pur si simplu oamenii stateau in fata televizorului rontaind floricele de porumb, ”admirand” spectacolul! Nu zic ca ce a fost in Piata Universitatii a fost bine sau nu, nu am informatiile necesare sa concretizez asta, spun doar ca ceea ce s-a intamplat atunci a fost rodul unei campanii propagandistice, patriotice, nationaliste iar instrumentul folosit in aceasta campanie au fost tocmai aceste imagini demotivationale!
Daca va amintiti, inca de la mijlocul lunii noiembrie 2011 a inceput aceasta campanie, progresand/accelerand ca si cand avea un termen limita iar in momentul cand ”spiritele s.au incins” pentru cei ”atenti si nealterati inca” nu a fost nicio surpriza, stiindu.se deja ca se va ajunge la asta inca din moemntul cand numarul acestor imagini demotivationale a crescut simtitor!
Reactia tuturor a fost ”chemarea la actiune”, o actiune care sa fie, totusi, facuta de altcineva, pentru ca ei, ei erau deja obositi, mintea lor nu mai era capabila sa comande decizii ci doar sa preia/sa transmita!
Ca o parere personala, cam asa ceva se va intampla si la acest referendumul, din 29 iulie, caci de aproape 2 luni de zile, internetul vuieste plin de astfel de imagini si mesaje, concluzia urmand a fi, probabil,  ”no action”din partea romanilor, pentru ca deja toata energia si toate frustrarile s.au consumat in ”ciocnirile” din online sau in ”ciocnirile” offline ale celor ce fusesera deja ”intoxicati” 🙂 Inca ceva, poate acum, urmarind aceste mesaje, va veti da seama de ce multi contrazic adevaruri demonstrate chiar daca nu au habar despre ce vorbesc, poate va veti da seama de ce a crescut simtitor numarul celor care contesta credinta in Dumnezeu si ”scrierile sfinte” chiar daca ei nu au fost nici macar o data in ultimii 5 ani la biserica si nici macar nu au deschis in viata lor Sfanta Scriptura!
Poate va veti da seama ca nivelul de inteligenta al romanilor este acelasi ca si acum 30 de ani, ca rezultatele la Bac nu sunt acum mai ”dezastruoase” decat atunci, pentru ca pur si simplu, centralizarea datelor se face de cativa ani, punct in care nu putem folosi termeni ”’cele mai proaste rezultate din istorie” pentru ca aceste rezultate generale exista doar de cativa ani!

Incercand, cumva, sa dovedesc perceptia reala: -conteaza pentru tine daca presedintele si-o trage cu nu stiu ce ministra? In mod clar, NU! -conteaza pentru tine daca cei din jur impartasesc aceleasi credinte? in mod clar, NU! -e important pentru tine sa ti se indice calea? In mod clar, NU! -conteaza pentru tine sa ti se spuna cat esti de destept sau prost? in mod clar, NU! -poti decide asupra realitatii, poti generaliza, poti blama cunoscand doar cateva informatii despre fiecare? in mod clar, NU! -esti capabil sa gandesti? in mod clar DA! -ai puterea sa decizi? in mod clar, DA! -stii ce e mai bine pentru tine si familia ta? in mod clar Da! -inainte de a-ti expune punctul de vedere e mai bine sa te documentezi? in mod clar DA! Si atunci, la ce mai ai nevoie de astfel de indicatori ai realitatii, daca tu stii deja?

Sunt multe, multe de zis..sper sa nu fi plictisit, dar am colectat astfel de imagini in ultimile 4 luni de zile si venise momentul sa vi le arat! In online nu tot ceea ce vezi e ceea ce pare! update:- continuarea articolului o gasiti in : Arta de a guverna: Manipularea!

Lasă un răspuns