Pinterest, noul superstar in Social Media?

Intrebari multe, pareri la fel de multe, toate privind curioase catre noul ”copil” minune al activitatii online ”web 2.0”!
 Ce este Pinterest?  Pana acum nu am reusit sa.mi dau seama de adevarata sa valoare si sincer cred ca va mai dura ceva timp, asta chiar daca Pinterest inglobeaza, ca si servicii, ceea ce au mai bun in acest moment Facebook, Twitter si Google Plus, toate la un loc! In principiu Pinterest functioneaza pe sistem de retea sociala, unde cei interesati de ”socializare” isi pot construi galerii de fotografii, clipuri video, toate pentru a-si defini stilul, gusturile si pentru a arata tuturor cam ceea ce-i intereseaza! La capitolul comunicare Pinterest este putin deficitar, neavand acelasi flux de informatii despre ce fac prietenii tai virtuali, rezumandu-se doar la a te anunta cand ”like.uiesc” imagini sau dau un ”re-pin”! Partea buna a Pinterest este designul in html5 si css3, adica ceea ce este mai bun in materie de design web, asta traducandu-se printr.o interfata foarte ordonata, interactiva, completa ca si spatiu de impartasire a informatiilor si cu foarte putine probleme in accesare sau folosire! O alta parte buna a Pinterest este butonul ”Pin it” care poate fi cu usurinta instalat in bara de navigare a browserului si care odata apasat, atunci cand te afli pe un blog/site anume si gasesti ceea ce.ti place, iti posteaza imaginile sau clipurile ce.ti plac cu cel mai mic efort posibil, intr-un mod organizat!

 De ce Pinterest poate fi un superstar al social media? Pentru ca, formatul si interfata, modul de organizare si interactiune intre utilizatori, avantajeaza in mod vadit campaniile social media, campaniile de advertising, brandurile, firmele, vanzarea de imagine a unor produse! Practic Pinterest pare construit special pentru asta, pentru un complet advertising online, care sa nu deranjeze utilizatorii ce viziteaza, care sa permita tuturor sa.si aleaga ce sa vada! Evident, multi inca mai cred ca Pinterest este un fel de Facebook 2, poate si pentru ca isi au baza tot in Palo Alto (o fi vreo coincidenta? ) si sperau ca Pinterest sa compenseze ceea ce Facebook nu poate oferi in acest moment, adica o mai mare grija fata de datele personale si o protectie mai mare impotriva spam.ului!

 Are Pinterest vreun viitor sau e doar ceva trecator? Pai sa vedem datele, care ne spun ca reteaua a depasit cifra de 10 milioane de utilizatori in doar cateva luni, de asemenea a avut un volum de trafic pe care Facebook la atins dupa aproape 2 ani de la infiintare! Continutul generat de utilizatori deasemenea surclaseaza Facebook in primele sale luni de existenta iar asta e factorul ce mai important pentru ca nu.i asa, fara continut orice site nu exista, pur si simplu!

scurt info despre Pinterest:
 -a fost infiintat in decembrie 2009
-pana in martie 2010 a rulat in versiune beta(de teste)
-pana in vara lui 2011, Pinterest a functionat ca site mic, limitat la maxim 10000 de utilizatori
-in iulie 2011, convins fiind de potentialul retelei dar si de ideea sa, fondatorul Pinterest, Ben Silbermann, a decis sa investeasca in dezvoltarea retelei pentru a permite unui numar mai mare de utilizatori sa se inregistreze
-in noiembrie 2011, Pinterest depasise cifra de 10 milioane de utilizatori inregistrati
-valoarea de piata a companiei a crescut in doar cateva luni de zile, de la 10 la 200 milioane de dolari
-investitiile facute in dezvoltarea retelei pana in prezent insumeaza 37 milioane de dolari ( mare majoritate proveniti de la diversi parteneri convinsi si ei de potentialul proiectului)
-volumul de trafic trimis dinspre Pinterest spre site.uri/bloguri ce.si au imagini in galeriile de acolo, este net superior celui trimis de Facebook, Twitter si Google Plus, impreuna!

*sursa info : socialmediatoday.com

Lasă un răspuns