Dur, dar adevărat. Despre cum să lucrezi eficient în Marketingul Online.

Următoarele chestiuni pe care le voi enumera în articol sunt descoperite în mod practic, de mine, de-a lungul activităţii mele profesionale.

Iar chestiunile crunte dar adevărate (pentru a sustine titlul pompos al articolului :D), care te pot ajuta să lucrezi mai eficient în Online Marketing, sunt următoarele:

1 – Majoritatea utilizatorilor online vor spune, dacă-i întrebi, că nu vor să fie marketati sau să le fie furnizate reclame, însă când spun asta, spun de fapt că vor reclame “la ceva ce chiar îi interesează”. Chestia asta se vede cel mai bine în campaniile de Flash Sale ori lichidări de stoc.

2 – Dacă fanii unei pagini de brand distribuie conţinutul creat de brand, atunci trebuie să-i ajuţi să distribuie acel conţinut, nu să le blochezi calea. Aici mă refer, la situaţiile de copy&paste, nu la share din pagină. Deasemenea, depinde de marketeri şi specialiştii SM, să formateze acel conţinut încât în mintea utilizatorului, indiferent unde ar fi publicat acel conţinut, să se creeze legătura cu brand-ul respectiv. Sigur, asta implică multă creativitate dar şi originalitate.

3 – Dacă tot ceea ce faci online este să răspunzi la întrebări ori la reclamaţii, atunci tot ceea ce vei primi de la utilizatori va fi tocmai asta. Content Marketingul nu a apărut de ieri, există de când Social Media doar că într-o formă insesizabilă pentru ne-avizaţi. La fel şi Community Management.

4 – Marketingul Online nu e o cursă de sprint ci una de anduranţă. Aplicarea de tactici “loveşte & fugi” este una dintre cele mai proaste strategii de marketing online. Dacă începi promovarea online, dacă vrei să beneficiezi de avantajele marketingului online, atunci regula de bază este “lucrează şi promovează”. Sau, regula preferată a mea: “fii mai bun sau fii primul dar nu înşela”.

5 – Brandul, imaginea brandului, aparţine fanilor. Spun asta în ideea că tocmai fanii, clienţii, construiesc imaginea brandului. Da, ca specialişti de marketing lucrăm asiduu la construirea brandului, a imaginii unui produs ori a companiei, dar indiferent de cât de convinşi am fi că ceea ce facem este bine, adevărata concluzie aparţine fanilor/clienţilor. Pentru că, nu-i aşa, poţi păcăli clientul o dată să-ţi cumpere produsul, nu de mai multe ori.

6 – Costul per Conversie nu este doar o noţiune teoretică. Degeaba ai vânzări mari dacă ai costuri per conversie mari, care într-un final duc la pierderi financiare. Tactica unui business axat pe rulaj, nu pe profit, este destul de sensibilă şi dacă nu este susţinută de strategii de dezvoltare, tinde să devină falimentară (caz în care nu mai rămâne nimic).

7 – Rezolvă probleme, din aria ta de competenţă, pentru cei ce vorbesc despre tine (brandul/compania), chiar dacă nu ţi se adresează ţie. Nu-i nimic mai frumos decât să vezi entuziasmul clienţilor atunci când “ca prin minune” doleanţele lor au fost ascultate, chiar dacă nu s-au adresat direct brandului/companiei.

8 – Dacă pe măsură ce monetizarea, câştigul companiei, creşte iar experienţa clienţilor/fanilor scade, atunci înseamnă că strategiile OM, vor duce, pe termen lung, la faliment.

9 – Reclamele sunt folosite pentru a accelera pe drumul spre succes, nu pentru a înlocui strategii de marketing.

10 – Feedback-ul negativ trebuie să devină parte din strategiile de dezvoltare, nu trebuie “ascuns sub preş”.

11 – Limbajul folosit în comunicarea cu utilizatorii/fanii/clienţii. Mi s-a părut amuzant, mereu, cum “creativii” au încercat mereu să folosească un limbaj “de lemn”, asta deşi tot ceea ce trebuie să facă este să folosească un limbaj de oameni normali.

Leave A Reply

Navigate