O campanie lansată la începutul acestei luni ţinteşte să schimbe imaginea negativă a companiei Lidl într-una pozitivă folosind Social Media, în principal.
Înainte de toate, ca să clarific puţin titlul:-Lidl nu se bucură de o imagine foarte bună în rândul clienţilor din Marea Britanie, Italia sau Franţa, ca de altfel şi în alte ţări din Europa de Vest. Iar această imagine negativă se datorează unor greşeli din trecut în ceea ce priveşte calitatea produselor vândute precum şi întreagă experienţă a cumpărătorilor ce au vizitat, cândva, un supermarket Lidl. Lucrurile, din câte îmi dau seama, nu stau la fel în România, unde Lidl se bucură de o imagine pozitivă (sau cel puţin aşa pare).
Revenind la campania despre care vorbeam la început, Lidl a investit serios în schimbarea imaginii sale în rândul clientilot din Marea Britanie (deocamdată). Iar serios înseamnă până acum vreo 20M lire sterline.
Ideea campaniei este una destul de simplă şi implică foarte mult Social Media. Într-atât de mult încât mesaje postate pe Twitter sau Facebook, ca un fel de recenzie, de către utilizatori, sunt afişate şi în supermarketuri. Iar ideea asta, de a posta pe tot felul de bannere în magazine, mesajele utilizatorilor vis-a-vis de brand, mi se pare excelentă.
Bineînţeles, nici reclama televizată nu trebuie ignorată, unde hashtagul #lidlsurprises a fost iarăsi excelent integrat pentru a dezvalui că Lidl lucrează serios la imbunătătirea propriilor servicii si produse. Rămâne de văzut ce rezultate va oferi toată această campanie. La fel, rămâne de văzut dacă va ajunge si in Romania, această campanie.
*via Econsultancy