Ok, stiu, voi supara pe multi, dar chiar nu sunt genul de om care sa taca atunci cand observa ceva in neregula š
Zilele trecute m-am trezit si eu, ca si multi altii, asaltat de o sumedenie de articole pe tema legii apei, la asta adaugandu-se o campanie de sustinere initiata de unii dintre bloggeri, cunoscuti de altfel ca fiind oameni de incredere!
Oamenii, bloggerii, in buna lor credinta banuiesc, au inceput sa sustina o lege care ar urma sa impuna producatorilor si imbuteliatorilor de apa potabila sa puna pe etichetele sticlelor de apa continutul de nitrati! Toate bune pana aici!
Tinta campaniei, 100.000 de semnaturi, ar parea ceva relativ usor de atins, din moment ce intereseaza pe toata lumea š
Dar cum eu de obicei sunt carcotas :)) am luat putin la analizat ”en-detail” respectiva campanie si nu mare mi-a fost mirarea sa descopar ca de fapt multi dintre oamenii care sustin ”legea apei” nu stiu de fapt care-i continutul de nitrati indicat pe litrul de apa, care-s normativele, de fapt nu prea stiu oamenii nimic, dar sustin, sustin cu tarie, vor cifre, numere, sa fie multi s.a.m.d š
Apoi, o alta chestie frapanta, care m-a dus cu gandul ca toata aceasta campanie de strangere de semnaturi este de fapt o campanie social media( platita) privata, a fost ca exista undeva, in spate, dar la vedere, o firma producatoare si imbuteliatoare de apa potabila care sustine toata ”nebunia” si anume Aqua Carpatica! Straniu? Voi ce credeti, chiar e straniu sau de fapt e o campanie social media de promovare a respectivei firme?
In ceva interesant, formularul de ”votare” este foarte usor de falsificat, poti inventa nume si adrese de email cate vrei, astfel ca 10 ”nebuni” cu timp liber, pot face singurei cele 100000 de semnaturi in doar cateva zile, ceea ce ma face sa cred ca iarasi, cineva se joaca cu mintile internautilor, asa cum au facut-o in trecut si cei cu ”romanii sunt” sau cei cu ‘‘scandalul anului Ā pe facebook”!
Ziceam si eu, nu dati cu pietre :)) dar fiti cu bagare de seama, pe internet nu tot ceea ce vezi e ceea ce pare š
Imi poate explica si mie cineva buna credinta a acestei campanii, adica folosul ei pentru oamenii de rand, nu pentru firma respectiva?
Imi poate explica si mie cineva urmatorul slogan:Ā AQUA Carpatica duce Legea Apei la Patronatul Apelor Minerale?
šĀ Cred ca este ceea ce spui. Nici macar nu m-am obosit sa ma gandesc prea mult pentru ca stiu si eu ca e bazaconie. M-am trezit, la fel ca tine, in acel grup. M-am sters din el in doua zile fiindca ma enervau atatea prostii postate acolo.Ā
Campania respectiva la care faci referire in acest articol se deruleaza de ceva vreme si pe Facebook. In general, romanilor le place sa sustina idei, fara a le verifica asa cum ai procedat tu, mergand pe principiul „crede si nu cerceta”.Ā Personal, astept sa vad cum se vor modifica etichetele produselor alimentare la sfarsitul acestui an si ce se va scrie pe sticlele de ape minerale de la noi – apa este buna pentru hidratarea organismului, in general, mentine elasticitatea pielii in bune conditii, de exemplu. š In ceea ce priveste sloganul, incerc sa mi-l explic si eu de ceva vreme si tot n-am reusit, este posibil ca respectiva companie producatoare de apa Aqua Carpatica sa aiba in vedere mentionarea in mod unitar de catre celelalte companii de la noi din acel domeniu, a tuturor compusilor. Recunosc ca am consumat respectivul produs inainte de a incepe toata aceasta nebunie deoarece am vrut sa vad ce aduce nou. Este ok, dar nu face minuni. š
cubdegheataĀ vom vedea peste putin timp daca a fost o campanie reala sau doar una de publicitate mascata š
In campania initiata de grupul Valvis Holding privind Legea Apei mai este implicat si brandul Bucovina, ca dovada ca nu este o incercare de publicitate mascata. Toate celelalte branduri de apa imbuteliata au fost invitate sa se alature acestei campanii, insa nu toate au raspuns acestui apel.
In ceea ce priveste semnaturile, ele sunt o dovada a sustinerii acestei schimbari in legislatie, nu au o valoare de vot. In numararea lor se vor adauga si semnaturi fizice stranse la diverse evenimente. Ideea aici nu este de verificare, desi te asiguram ca se sorteaza, ci de un suport suplimentar pentru demersurile legale care se fac la nivelul autoritatilor. In acest moment, campania este intr-o crestere organica, numarand peste 65k de semnaturi. Ea va fi reluata in mod activ in perioada urmatoare. Noi am pus la dispozitia publicului toate cifrele legate de continutul recomandat si cel aflat in legislatia curenta si suntem de parere ca informatiile sunt destul de clare in ceea ce priveste cifrele asa cum sunt si cum ar trebui sa fie. De altfel, aproape toate apele imbuteliate din Romania sunt sub limita de 10mg/l, cea recomandata consumului bebelusilor, dar consideram ca toti consumatorii au dreptul sa aleaga dupa ce consulta eticheta. Este un demers pe care ni-l asumam si nu urmarim promovarea brandului AQUA, ci ne dorim ca oamenii sa fie informati despre calitatea apei pe care o beau.
Sincer, chiar nu am nevoie de asigurari, pentru ca e lesne de inteles tot ceea ce se face/urmareste!
Nu e problema mea, de fapt, ceea ce urmariti acolo, pentru ca faptele vorbesc de la sine! Nu stiu ce este mai grav, o campanie social media pornita si continuata aiurea sau o publicitate mascata!?
Acele semnaturi la care faci referire, sunt intocmai folosite pentru a atrage atentia cuiva, asa cum ai facut-o acum, in genul ”avem 65000 de sustinatori”! O fraza de genul asta atrage atentia oricui iar faptul ca faceti mereu referire la ea, nu face decat sa demonstreze contrariul la ceea ce sustineti!
O alta intrebare:- daca toate apale imbuteliate din Romania sunt sub limita de nitrati de 10mg/l, atunci la cea bun atata ”lupta” pentru a avea pe etichete aceasta cantitate de nitrati? Pana la urma, daca Aqua Carpatica si orice alta firma imbuteliatoare doreste, poate pune pe etichete respectivele date, fara indoiala!
Repet, nu pun la indoiala onestitatea oamenilor de la Aqua Carpatica, cum nu pun la indoiala nici calitatea produselor( si presupun ca s-a inteles clar din articol, asta)! Tot ceea ce pun la indoiala este o campanie de social media/advertising facuta intr-un mod complet nerecomandat, pentru ca directia abordata nu va face decat sa aplice o alta eticheta pe sticlele de Aqua Carpatica decat cea dorita si anume: -”pacalici”!
Stiu, am un ton dur, dar nu ezit sa spun ceea ce cred!
ps:-renunta-ti va rog la sintagme ”ne dorim ca oamenii sa fie informati” sau ”ne dorim sa avem grija de apa pe care o beau romanii”, pentru ca daca intr-adevar vreti/doriti asta, o puteti face si fara sa va laudati sau sa cereti laude de la altii š