Sunt destul de puţin folosite în România, aproape deloc, însă aduc rezultate foarte bune atât în zona de macro-conversii, dar mai ales în zona de micro-conversii.
În urmă cu un an de zile, aproximativ, Google lansa serviciul +Post Ads. Un serviciu ce propunea să faciliteze promovarea postărilor de pe G+, în reţeaua Google+ dar şi în reţeaua de Display a Google (site-uri ce folosesc servicii Adsense).
Între timp, lucrurile s-au mai schumbat. În bine. Există mult mai multă informaţie despre cum şi în ce fel să foloseşti +Post Ads. Dar, mai mult de atât, există mai multă flexibilitate în a seta astfel de reclame.
Următoarele informaţii le consider obligatorii de ştiut pentru oricine doreşte să facă reclamă prin intermediul +Post Ads:
– campaniile şi anunţurile +Post Ads se setează dintr-un cont Adwords. Chiar dacă există opţiunea de a face asta chiar din pagina G+, tot prin intermediul Adwords va fi setat anunţul. (în colţul dreapta-sus al postării apare o iconiţă unde sunt derulate mai multe opţiuni, printre care şi cea de promovare)
– pagina de G+ de pe care urmează a fi promovat un anunţ, trebuie să aibă minim 1000 de follower’s;
– conţinutul trebuie să fie targetat pe audienţa paginii, ca şi relevanţă. În sensul că nu poţi promova pe o pagină a unei cofetării anunţuri despre un service auto, de exemplu.
– recomandările partajate, ca setare de cont Google Business a paginii G+, trebuie să fie active. Evident, este vorba de pagina de pe care va fi promovat anunţul.
– contul Google Business trebuie să fie unul validat/verificat/aprobat de Google.
– campaniile prin care pot fi promovate anunţuri +Post Ads sunt campanii de Angajament (aşa sunt numite în Adwords) şi pot fi derulate numai dacă alegeţi campanii Display Network Only.
– reclamele pot fi targetate pe locaţie, limba, dispozitiv, cuvinte cheie, Interese şi Remarketing.
– se poate opta pentru afişarea comentariilor postării ce urmează a fi promovate ca şi anunţ de angajament (+Post Ad).
Pentru specialiştii de marketing online, obişnuiţi cu complexitatea Adwords, cerinţele de mai sus sunt ceva normal. Pentru ceilalţi, care aleg să utilizeze Adwords la nivel amator/începător, recomand multă atenţie la setări. Pentru că, nu-i aşa, o targetare defectuoasă duce la o performanţă negativă. Ori, în marketingul online, nu clickurile şi +1 (sau like-urile) sunt obiectiv principal, ci conversiile, vânzările.