Se agită din ce în ce mai mult lucrurile în Social Media şi Online Marketing. După ce zilele trecute va semnalam o serie de mutări ale Google, unele inspirate, altele mai puţin (în opinia mea), astăzi a venit rândul Facebook să contra-atace.
Iar imperiul Facebook contra-atacă pe mai multe planuri.
Prima mutare vizează explicit Social Media şi în speţă News Feed-ul din Facebook, unde algoritmii au primit o nouă îmbunătăţire pentru a filtra conţinutul şi a proteja utilizatorii împotriva clickbait.
După ce în lunile trecute le-a fost semnalat de către mai mulţi marketeri faptul că short-linkurile aduc un CTR mai mic decât linkurile obişnuite, naturale, cei de la Facebook au început şi ei investigaţia.
Iar investigaţia lor a dus la două concluzii. Prima a fost aceea că short-linkurile sunt de regulă folosite în postări, pe Facebook, ce conţin texte şi headline-uri agresive, lipsite de informaţie clară, ce condiţionează livrarea informaţiei de click-ul pe link, din partea utilizatorului. A doua concluzie a fost faptul că acest fenomen, ce durează de ceva timp, a dus la reticenţă din partea utilizatorilor, în special datorită postărilor de tip foto+text ce conţine short-links şi care pot intra, datorită îndeplinirii altor condiţii, în categoria clickbait.
Schimbările vizează direct aceste două categorii de postări. Vor fi protejate şi afişate în continuare normal postările de tip link-share care conţin şi date structurate corecte despre pagina ce urmează a fi distribuită în flux.
O altă mutare, de data această pe partea de SMM, a Facebook, vizează direct competiţia cu Google Adwords şi sistemul de Bid Manager din aceasta platforma. Deocamdată nu a fost specificat nimic în acest sens, decât faptul că Facebook lucrează intens la îmbunătăţirea propriei platforme de bidding automat, pentru marketeri.
ha ha, deci lovitura sub centura pentru publisherii obisnuiti cu soparlica:)))
yep 🙂