Interesantă şi de apreciat mişcarea celor de la Ikea România de a intra efectiv şi pe zona de comerţ online. Unul din marii jucători din comerţul de pe mapamond intră în online. Asta nu poate fi decât un semn că e-commerce capătă o din ce în ce mai mare amploare. Şi în România.
Totuşi, nu pot să nu remarc, modul puţin atipic prin care cei de la Ikea percep noţiunea de UX în e-commerce. Modul de efectuare a comenzilor online pe portalul Ikea este clar unul atipic şi extrem de greoi. Şi s-ar putea să aibă de suferit din cauza asta.
Funcţia „adaugă în coş” este diferită, pe portalul de comenzi online al Ikea. Clientul trebuie să fie extrem de atent la codurile produselor. Nu există efectiv opţiunea „adaugă în coş” ci mai mult un fel de „salvează produs în lista de preferinţe”. Însă şi asta nu se axează pe apăsarea unui buton propriu-zis ci pe copy&paste de coduri de produse într-o lista ce urmează a fi trimisă.
Mă rog, chestii de nuanţă, de detaliu. Dar care fac diferenţa. Cu siguranţă, pe viitor, funcţionalitatea de e-commerce a portalului Ikea va fi mult îmbunătăţita.
Să le urăm bun venit, zic. 🙂
Amice, ar trebui sa stii sa deosebesti un serviciu de comenzi online de un magazin online. Ikea nu are deocamdata magazin online, ci doar un site ce permite si comenzi online. Deci nu poti analiza dupa standarde ecommerce. 😉
explica-mi diferenta, te rog!
Nu reusesc sa inteleg o diferenta din moment ce ikea are site de prezentare a produselor si pagina prin care pot fi lansate comenzi. Ah, e doar e chestie de nuanta, ca de fapt tot ecommerce fac, doar ca nu-l fac utilizand functionalitate ecommerce, tipica UX al anului 2014.