Nu mai vorbisem de cateva zile despre ceea ce mai face si mai drege Google, asa ca m-am gandit ca poate va este dor! 😀
Intr-unul din obisnuitele sale raspunsuri video la intrebarile utilizatorilor de Google, Matt Cutts (seful echipei webspam la Google) recomanda cu tarie ca linkurile din widgeturi sa fie trecute pe nofollow!
Motivul este unul simplu, multi dezvoltatori de pluginuri care ofera diferite functionalitati prin widgeturi, isi plaseaza linkuri catre propriul site in fisierele widgeturilor, linkuri ce sunt dofollow si care ajuta la cresterea PageRank-ului respectivelor site-uri.
Ok, recomandarea este una care nu putea fi altfel, ca sa zic asa, Google nu putea recomanda linkuri dofollow in widgeturi, din diferite motive, primul fiind ca nu toti dezvoltatorii de pluginuri si implicit widgeturi sunt de buna credinta si ca multi profita de faptul ca ofera o ”jucarie” la mare cautare in randul webmasterilor pentru a putea creste autoritatea propriului site! Este foarte adevarat, de altfel, multe din pluginurile de pe WordPress sunt inutile, altfel zis sunt realizate degeaba, insa daca primesc review-uri de 5 stelute de la utilizatori fictivi, aceste pluginuri urca in top, de unde rezulta o mult mai mare sansa de a fi instalate pe diferite site-uri.
Problema este insa alta si anume ca nu prea mi se pare corect ce recomanda Google atata timp cat scripturile lor, in principal cel cu comentarii Google Plus, au linkuri dofollow catre Google Plus si nu in comentariile propriu-zise ci in logo sau heading-ul widgetului de comentarii!
In al doilea rand, mi se pare un gest destul de frumos sa oferi un link dofollow catre site-ul dezvoltatorului al carui plugin il folosesti, mai ales atunci cand acel plugin este gratuit! Sigur, inteleg parerea celor de la Google, repet, multi profita si abuzeaza de naivitatea unor webmasteri, insa ce s-ar intampla daca intre site-uri nu ar mai fi linkuri dofollow?! Bineinteles, site-urile ce respecta tot ce zice Google, vor scadea foarte mult in ranking, celelalte vor creste agresiv iar la final parca nu ar fi prea corect ca cei ce ”joaca” intocmai dupa regulile Google sa fie dezavantajati tocmai din cauza asta!
O alta chestie m-a intrigat si deopotriva amuzat a fost ca tot Matt Cutts spunea ca oricum linkurile dofollow din zona ”content” sunt mult mai valoroase decat cele din sidebar, footer etc.., asa ca este mai bine ca acestea din urma sa fie nofollow, insa tin minte ca de foarte multe ori, tot el spunea ca site-urile ce au prea multe linkuri dofollow (mai mult de 3) in zona ”content” nu vor ceda autoritate (link juice) decat spre primele 3, restul urmand a fi ignorate chiar si de catre roboteii de indexare, mai mult de atat, site-urile ce acord link-juice catre alte site-uri cu care nu au nicio relevanta de nisa, pot fi penalizate!
Concluzia? Google incearca sa dirijeze site-urile spre datele structurate, format in care linkurile devin inutile pentru ranking in SERP, insa pana atunci trebuie sa duca o serioasa munca de convingere, uneori riscand sa se contrazica singuri, nu din alta cauza, dar daca pui toate regulile cap la cap, descoperi ca nu ai voie sa pui link dofollow spre nimeni! 🙂
*ps:-da, se poate sa fi fost si o intepatura, asa mai voalat, la adresa dezvoltatorilor de la Facebook sau Twitter, Facebook de altfel dominand ca numar orice top al instalarilor de widgeturi pe alte site-uri;
Pe mine incep sa ma enerveze rau linkurile astea si importanta care li se da.
:)))) Bianca, importanta le dau cei care au afaceri (mai mici sau mai mari) in domeniul SEO, in marketingul online, advertisingul online etc…! Ori daca tu nu ti-ai propus sa-ti transformi blogul intr-o sursa de venit principala, nici nu are de ce sa te enerveze!
Oricum, si eu, atunci cand vorbesc despre SEO, ma adresez in general celor ce detin site-uri mari, magazine online etc…, foarte putin ma adresez bloggerilor!