Pentru cei interesati de partea mai avansata a ceea ce inseamna optimizare SEO, pozitionare in SERP, algoritmi si actualizari de functionalitate ale celui mai mare motor de cautare din online, informatiile de mai jos va vor pune putin pe jar, si chiar nu glumesc deloc!
Asa cum era anuntat inca din toamna anului trecut, Google are programat incepand de maine o noua actualizare a PageRank-ului individual pentru fiecare dintre site-urile indexate!
Undeva in cursul zilei de ieri, Matt Cutts, seful departamentului Web-Spam de la Google, recunostea prin intermediul unor mesaje pe Twitter ca urmeaza un nou Pagerank Update, de data asta insa, unul global, care va afecta (cuprinde) toate site-urile, indiferent de limba in care sunt site-urile!
Tot pe Twitter, omul ”de contact” al Google, adica inginerul mai sus amintit, spunea ca update-ul ce va incepe maine va fi unul ce va rula pe o perioada de mai mult de o saptamana, si ca desi se spera ca noile date sa fie disponibile complet pe 4 iulie, este posibil ca toata operatiunea sa se intinda pe mai multe saptamani!
Pe WebmasterWorld.com se vorbeste deja despre aplicarea si a unei actualizari mai mici de tip Panda, actualizare ce ar fi inceput deja de cateva zile si care ar fi decimat multe din site-urile care au abuzat de cuvintele cheie! Divagand putin, multi se plang ca traficul dinspre Google a scazut in ultimile zile pentru respectivele site-uri cu pana 58% (dar asta e totusi o alta discutie)!
Ceea ce a pus pe jar pe toata lumea (evident, pe cei atenti la asa ceva) a fost indicele de volatilitate al MozSEO, supranumit si ”controlorul de vreme pentru Google”, care in data de 25 iunie a atins o ”temperatura” record, asta traducandu-se prin schimbari masive la nivelul algoritmilor si functionalitatii pe care le face Google motorului de cautare! Cu alte cuvinte, multe dintre site-urile obisnuite sa apara in prima pagina SERP (web) au fost declasate, in urma unor teste ale specialistilor de la Moz, s-a constatat ca pe aceeasi expresie de cuvinte cheie, rezultatele au fost complet diferite, de la o zi la alta, desi interogarea a fost una identica!
Anumiti specialisti (cu care sunt de acord, pentru ca asa anuntam si eu intr-un articol trecut) spun ca abia acum isi face efectul pe deplin actualizarea de algoritmi Penguin 2.0!
Momentan, totul se rezuma la speculatii, insa statistic vorbind, ultima data cand indicele de volatilitate al Moz a fost atat de mare, era chiar inainte de una dintre cele mai importante actualizari ale algoritmilor Google, implementarea Panda 1.0, anul trecut, impactul fiind cunoscut, multe site-uri fiind pur si simplu banate in cautari, multe dintre ele nerevenindu-si nici acum!
S-ar putea ca saptamana ce urmeaza sa se inregistreze niste salturi spectaculoase, asta pentru ca se intampla in acelasi timp:
- -actualizarea Penguin 2.0 a ajuns la final si parametrii optimi de impact
- -actualizarea de PageRank
- -se pare ca tot in aceasta perioada este in derulare si o actualizare a algoritmului Panda
*info:
-WebmasterWorld.com
Si tot Matt Cutts zicea sa uitam de PageRank in strategia noastra SEO (http://www.mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/)
„Disclaimer: Even when I joined the company in 2000, Google was doing more sophisticated link computation than you would observe from the classic PageRank papers. If you believe that Google stopped innovating in link analysis, that’s a flawed assumption. Although we still refer to it as PageRank, Google’s ability to compute reputation based on links has advanced considerably over the years. I’ll do the rest of my blog post in the framework of “classic PageRank” but bear in mind that it’s not a perfect analogy.”
Astfel PageRank nu este un indicator care trebuie luat in atentie. Google are mai mult de 200 de factori de ranking.
Depinde.. un PR mai mare, se simte ca te urca in serp.. putin, dar se simte. Chestia e ca poate atrage dupa sine, alte efecte. Benefice, zic eu. Adv, comm-uri, curiosi, „putin respect”, munca rasplatita => trafic, si posibila monetizare.
NU!!! Stii bine site-ul meu cu „nucile”. Inainte de modificare (redesign, articole, etc) am ocupat primele pozitii, desi am avut si am PR 0. In spatele meu erau portaluri si site-uri cu PR mare (PR 3, 4, 5).
In anul 1998 cand Sergey Brin si Larry Page au creat Google, caracteristica sa principala a fost prezenta unui factor de referinta, adica PageRank, care ajuta la urcarea in SERP a documentelor si inlatura spamul de tip text. Intr-adevar, este un factor important care trebuie stiut pentru a intelege alti algoritmi de referinta a motoarelor de cautare. Dar PageRank in sine s-a pierdut fosta putere, si in prezent, cand au trecut 15 ani de la aparitia Google, nu are nici o valoare pentru SEO (inclusiv pentru alte motoare de cautare importante). Cu alte cuvinte, dupa ce optimizatorii au inteles cum functioneaza PageRank, internetul s-a umplut de link-uri, iar acum pagerank practic nu are nici o valoare.
Motoarele de cautare devin mai inteligente, si asta se vede prin faptul ca link-urile de pe directoarele de link-uri nu mai au valoare, motoarele de cautare nu tin cont de link-urile dofollow sau nofollow, acestea pot lucra la fel intr-o serie de algoritmi de referinta (cum ar fi HITS sau Hilltop)
@Ionut @Alex :- va raspund la amandoi in acelasi comentariu pentru a nu ma repeta mai apoi!
Pagerank-ul tinde sa devina mai putin important, insa este in continuare destul de important!
Domain Autority, Page Autority, Domain Rank, Citation Flow, Trust Flow, sunt factori de ranking importanti, foarte importanti, dar sunt subordonati, adica lucreaza pentru, Pagerank, asta insemnand ca Pagerank-ul este in continuare important!
Teoretic, in momentul in care Author Rank va fi vizibil (multi zic ca e deja aplicat) , Pagerank-ul nu va mai fi un factor de ranking important ci auxiliar!
In cautari, lucrurile sunt destul de compexe, conteaza zona/localitatea unde esti si deci de unde trimiti interogarea, pentru ca Google detecteaza automat locatia utilizatorului indiferent ca e logat sau nu in contul Google! Apoi, conteaza Authorship-ul, care in mod clar, cel putin in ultimile zile, a aratat ca face diferenta, prioritizand site-urile ce au implementat Authorship-ul, promovandu-le in dauna celor ce nu au acest sistem!
Conteaza foarte mult, in special la cautarea pe cuvinte cheie, si logarea in contul Google a utilizatorului, pentru ca daca este logat atunci Google va tria rezultatele in functie de cercurile sale de pe Google Plus, pe raza extinsa de influenta (ceeea ce recomanda prietenii userului, prietenii prietenilor, s.a.m.d)!
Iar astea sunt doar cateva dintre criterii, pe langa cele de genul ”informatie proaspata, informatie distribuita in Social Data Hub”!
Nu in ultimul rand conteaza datele structurate, de identificare a tipului de continut, de apreciere a altor utilizatori pentru respectivul continut s.a.m.d!
Pana si Dublin Core este un factor important, asta desi mai mult de 90% din site-uri nici nu-l folosesc!
Referitor la linkurile dofollow si nofollow este foarte adevarata, pentru ca Google a gasit punctul slab pe care-l avea si l-a fortificat (daca tinteti minte, spre comparatie, ce nebunie era acum 2 ani cu linkurile dofollow si cum toti alergau dupa ele sau cum multi incurajau bloggerii sa faca in zona de comentarii linkurile dofollow, totul fiind doar o bula de aer, una nascocita si speculata de cei ce gasisera hiba in sistemul Google)!
Pagerank-ul, in momentul da fata, din informatiile mele, este mai mult important pentru modul cum site-urile reusesc sa suporte penalizarile pentru greselile webmasterilor sau ale specialistilor SEO ce le intretin, decat pentru Search, de fapt e ceva timp de cand Pagerank-ul a incetat sa mai fie relevant pentru Search! Tot Pagerank-ul dicteaza si frecventa precum si rapiditatea de indexare a continutului unui site (a continutului nou, mai exact) iar pentru a verifica asta ne putem folosi usor de stirile de pe agentiile de presa, unde cele cu Pr mare au informatia in aproximativ 20 de minute indexata si afisata in SERP, pe cand cele cu Pr mic au informatia indexata mai tarziu, ori asta, in cazul unor stiri de mare interes se poate dovedi destul de important!
Pana la urma totul este pentru cine intereseaza, un site (doar daca nu este banat) tot este indexat, tot apare in SERP, nu-l inchide nimeni, cititorii sau utilizatorii il vor frecventa in continuare!
Multumesc mult pentru informare!
Cu placere! 🙂
a trecut si iunie si nu am primit update
Asa cum e anuntat in articol, update-ul actual va fi derulat pe o perioada de cateva saptamani, chiar daca cei de la Google vor sa termine pana pe 4 iulie!
Actualizarea pagerankului va putea fi vizualizata imediat dupa ce are loc updateul?
Da, in maxim 24 de ore de la propagarea in .ro, va fi vizibila actualizarea de pagerank pentru toate site-urile din spatiul nostru!
Tot astept update-ul asta si tot intru la tine pe blog in speranta unoer stiri proaspete, ca m-am obisnuit sa mi le dai…Acum, ca nu vin, inseamna ca efectiv nu sunt, presupun…Adica…nu ar fi trebuit sa se termine update-ul asta, cu actualizare de PR cu tot?
Cei de la Google au zis ca este foarte probabil ca update-ul sa fie pe o durata de mai multe saptamani, ceea ce de fapt cred ca se si intampla! Oricum, cand se observa ceva miscari ”de trupe” voi anunta imediat, dar deocamdata actualizarile sunt doar la nivel de Google Webmaster si Google Plus, nimic inca la nivel de Pagerank!
Ce mă intrigă este că anul trecut am înființat un blog (pe BlogSpot-ul Google), l-am promovat cu o frecvență medie în motoarele de căutare și după nici două luni, primisem deja PR2 (mă rog, a scăzut la 1 în iarnă, unde a și rămas).
Prin februarie, am înființat un forum, pe care l-am promovat mai serios (am adunat semnificativ mai multe backlink-uri decât pentru blog, în timp mai scurt). Iar PR-ul e tot N/A, deși ar fi trebuit să prind update-ul acesta de la sfârșit de iunie…
E o confuzie generala, toti asteptam actualizarea de PageRank, care desi era anuntata la final de iunie, nu a mai venit!