Pe finele săptămânii trecute, Google a lansat una dintre cele mai bine structurate campanii umanitare din ultimii ani. Iar când mă refer la structurare, mă refer la faptul că Google efectiv a arătat ce înseamnă altruismul la nivel Corporate.
Un altruism care se traduce prin faptul că Google a folosit butoane de share ce aparțin concureței, nu și Google Plus.
Cât despre comunicarea campaniei, dar mai ales a modului de atragere a atenţiei utilizatorilor online, Google Fortune Telling este cu siguranţă o doză de Marketing pur.
Google a speculat interesul, normal, al utilizatorilor de a-şi afla viitorul, chiar şi ca o joacă. Un motor de căutare fals, dar care promite să „spună viitorul” a fost folosit ca landing page, astfel că micuța farsă ține in fază inițială, atât cât este nevoie ca să ancoreze utilizatorul. În momentul în care utilizatorul încearcă să-şi afle viitorul, Google afişează următorul mesaj, contorizând de altfel şi secundele pe care utilizatorul le petrece în pagină.
Campania încă rulează, deci şi tu poţi afla ce „îţi rezervă astrele”. În mod normal, campania se va termina undeva la finele anului. Scopul, însă, este acela de a sensibiliza internauţii referitor la soarta a peste 60 de milioane de oameni care sunt acum refugiaţi, în întreagă lume, în vederea colectării de donaţii.