De ziua lui, a motorului de cautare, Google a anuntat lansarea noului algoritm Hummingbird (Colibri).
Nu este un update ci un super-update, nu este doar un algoritm ci un super-algoritm, unul ce va dicta rezultatele in cautari de acum incolo.
Pe scurt, caracterizarea Google Hummingbird este ”rapid si precis”!
Google Hummingbird subordoneaza toti ceilalti 200 de algoritmi care influenteaza cautarile pe goole, cum ar fi:
- -Publisher Rank;
- -Author Rank;
- -Page Rank;
- -Panda;
- -Penguin;
- -Top Heavy Ads;
- -Domain Authorithy;
- -Trust Rank;
- -Site Bounce Rate;
- -Social Hub;
….etc…
Practic, Google Hummingbird este ”taticul” tuturor algoritmilor Google Search, este super-ecuatia ce decide fiecare rezultat afisat in SERP, culegand, analizand, combinand rezultatele oferite de toti ceilalti algoritmi.
Insa nu numai asta este noutatea, ci si faptul ca noul motor de cautare (da, practic vorbim de un motor nou) este construit in asa fel incat sa raspunda la cerintele web-ului semantic!
Cum intelege Google Search web-ul semantic (web 3.0)? Simplu, asa cum va spuneam in urma cu cateva luni de zile:
-interogarea utilizatorului este analizata fix asa cum trebuie sa fie, ca o interogare;
Pentru orice cuvant sau fraza introdusa in interogare de utilizatorul Google Search, motorul de cautare va tria rezultatele tinand cont de: cine, ce , unde, cand, cum, de ce! Asa cum de altfel este normal sa se intample.
O alta mare noutate este ca noul motor de cautare vizeaza sa ofere in rezultate fraze apropiate sau chiar identice ca asemanare cu interogarea utilizatorului, asta insemnand ca nu mai primeaza cuvintele cheie (keywords) ci conversatia, textul.
Totodata am aflat si de ce intarzie update-ul de PageRank, motivul fiind tocmai Hummingbird. 🙂
Ar mai fi multe de zis, de dezbatut. Google spune ca noul motor de cautare este functional de aproape o luna de zile, dar ca de azi, oficial, toti utilizatorii Google din intreaga lume beneficiaza de serviciile sale.