Sunt rautacios, stiu, atunci cand analizez stirea ca Google prin programul Ad Grants va oferi posibilitatea ONG-urilor de a primi gratuitati de advertising in valoare de 10000 de dolari lunar.
Google Ad Grants este un program ce se desfasoara la nivel global, scopul fiind bineinteles de a facilita misiunea si activitatea ONG-urilor.
Sigur, initiativa Google este laudabila, fara doar si poate, in special cand ma gandesc ca Google Ad Grants fiind la nivel global va oferi posibilitatea multor oameni cu suflet sa reuseasca sa stranga fondurile necesare pentru diferitele misiuni umanitare.
Totusi, aplicand strict la Romania, se poate naste o situatie nu tocmai placuta. Spre exemplu ONG-urile care apara drepturile animalelor, ma refer la ei pentru ca sunt cei mai vocali in ultima perioada, vor putea sa influenteze nu tocmai potrivit opinia publica.
Cunosc Google Adwords destul de bine, ii stiu potentialul si stiu si costurile. O suma de 10000 de dolari este suficienta pentru ca o campanie in Google Display Network sa livreze reclama care sa apara pe monitoarele a cel putin 4 milioane de romani. (ma refer la o campanie de branding, axata pe costuri CPM si ma refer strict la costurile campaniei neincluzand onorariul agentiei sau specialistilor)
Inchipuiti-va ce s-ar putea intampla daca acea reclama ar purta un mesaj ce instiga la anumite actiuni. Iar instigarea poate fi facuta doar voalat, prin landing page-ul reclamei, nu prin reclama propriu-zisa. Ma gandesc la asta pentru ca-mi aduc aminte nebunia din toamna trecuta cand ONG-urile ce lupta pentru apararea drepturilor animalelor asediasera online-ul si retelele de socializare cu mii de mesaje menite sa manipuleze opinia publica intr-un mod destul de grav.
Sigur, este doar o supozitie si nimic mai mult. Dar daca se va intampla asa ceva sau altceva de genul?
Google Ad Grants are un scop, prin definitie, umanitar. Insa asta nu garanteaza ca organizatiile ce se vor folosi de acest serviciu o vor face in buna credinta. Nu stiu de ce am impresia ca multe activitati comerciale vor trece in urmatoarea perioada sub umbrela ”ong”, doar de dragul reclamelor pe Google. Ma astept totusi la innasprirea regulilor pentru ca in situatia de acum, sa fiu sincer, nu mi se pare deloc fair-play fata de restul jucatorilor din piata Adwords.
Draga prietene.
Numai vesti bune de la tine de la o vreme. E un lucru minunat ca ONG-urile beneficiaza de aceasta facilitate. Asa mai contracaram un pic din nebunia cu care ne invaluie presa oficiala. Uite, de exemplu eu m-am inscris acum ceva ani in ONG-ul asociatie in sprijinul taranilor si micilor fermieri ECORURALIS si de atunci m-am implicat in tot ce-nseamna lupta pentru drepturile taranilor in privinta semintelor bioreproductibile si pastrarea lor precum si un militantism accentuat pentru stergerea drepturilor de proprietate intelectuala asupra semintelor iar acum cu aceasta facilitate poate devenim si noi mai vizibili iar oamenii iau cunostinta de actiunile acestor pradatori fara scrupule care sunt MULTINATIONALELE CORPORATISTE.
AdGrants nu functioneaza pe Display, doar pe Search.
Iar keywordurile ce pot fi folosite in campanii sunt foarte specifice si sunt validate manual de Google.
Search sau Display, problema ramane, nu se schimba cu nimic situatia. La ora scrierii articolului nu se stia reteaua pe care vor afisate anunturile. Toate keywordurile in campanii AdWords sunt validate de Google, in mod automat, dupa ce au fost in prealabil propuse, tot automat, in functie de adresa url a landing page-ului. Nu cred ca Google, cat e el de mare, isi permite sa valideze keyworduri manual. Afisarea de anunturi pe anumite keyworduri necesita in schimb aprobare manuala. Totusi, dupa cum spuneam, nu anuntul si unde este afisat reprezinta hiba, ci mult mai probabil landing page-ul sau alte pagini de pe site.