Store Metrics, funcţia recent lansată în Google Adwords, vine să elimine anumite probleme de conversie cu care se confruntă marketerii în campaniile online. Mai bine zis, Store Metrics vine cu un rol precis de a oferi, în sfârşit, date concludente despre impactul la nivel de locaţie fizică a campaniilor desfăşurate exclusiv online.
Store Metrics măsoară conversiile prin prisma vizitelor în locaţia fizică a afacerii, vizite făcute de utilizatorii ce văd reclamele din GSN şi GDN, promovate de firma/compania în cauză. Este lesne de înţeles că Store Metrics este o funcţie disponibilă doar pentru anumite tipuri de business, adică doar pentru cazuri în care chiar există locaţii fizice (gen cluburi, restaurante, hoteluri, supermarket etc).
Parametrul Store Metrics, disponibil momentan doar pentru SUA, va putea fi activat foarte uşor din zona Coloane Personalizate în Adwords. Evident, cu condiţia ca businessul ce urmează a fi promovat să aibă cont Google My Business (şi conectat la Adwords) dar şi locaţie fizică (sau locaţii). Store Metrics va funcţiona ca şi extensie de locaţie în campanie.
Store Metrics, parametru din cadrul setului Estimated Total Conversions (ETC), este probabil una dintre cele mai bune funcţii oferite de Adwords în ultimul an de zile. De fapt, acum ETC oferă marketerilor posibilitatea de a avea date clare despre adevăratul impact al campaniilor PPC la nivelul locaţiilor fizice ale afacerilor promovate. În acest moment, setul de parametri ETC oferă posibilitatea de a avea date despre vizite în locaţii fizice, apelări ale numerelor de telefon alocate, conversii încrucişate pe dispozitive multiple, achiziţii în locaţii fizice.
O chestie foarte importantă mai trebuie subliniată despre Store Metrics. Datele vor fi doar agregate la nivel de mostre anonimizate, ţinând cont de locaţia şi istoricul locaţiilor utilizatorilor, fără a oferi marketerilor şi advertiserilor date concrete despre locaţia unui utilizator anume.