După ani de zile în care Facebook calcula la comun CPC, indiferent de acţiunile pe care utilizatorii le aveau în interacţiunea lor cu o reclamă, lucrurile se schimbă.
Lucrurile se schimbă şi Facebook, în sfârşit, modifică modul de a calcula CPC, diferentiind clar indicii de lead şi conversie de cei ce ţin mai mult de vanitate (like, share, comment, vizualizare de poză). Desigur, toţi sunt indici de angajament, însă unii duc spre conversie printr-un canal destul de rapid, cum ar fi clickul pe link.
Mai exact, clickurile pe link vor avea un calcul CPC separat de restul indicilor. Facebook oferă astfel posibilitatea marketerilor de a spori rata de conversie, minimizând costurile investiţiei în reclame.
Totuşi, asta nu înseamnă că indicii de vanitate, aşa cum îi numesc generic marketerii, nu vor fi „cu plată”. Adică like, share, comment, continue reading (etc) vor fi în continuare plătiţi. Numai că vor avea un cost mai mic, CPC, decât clickul pe link (sau click to instal, click to Shop Now, click to view video etc). În plus, indicii de vanitate, vor avea în continuare un rol esenţial pentru scorul de relevanţă.
Pas cu pas, Facebook se aliniază modului de gândire a advertisingului online făcut de Google (Adwords, DoubleClick).
Pentru marketeri, asta este o veste foarte bună. Cel puţin, eu aşa consider. Dacă aveţi alte opinii, nu ezitaţi să le împărtăşiţi. 🙂