Vineri, 4 octombrie, Google a actualizat din nou algoritmul Penguin, ajuns acum la versiunea 2.1. Stirea a facut rapid inconjurul online-ului, nu se putea altfel, insa efectele se lasa oarecum asteptate.

In principiu, cele mai mari ”miscari de pozitii” s-au inregistrat in zona site-urilor de e-commerce, unde penalizarile pe pozitii de ranking au fost destul de dure, lasandu-se cu declasari de 15 pozitii sau chiar mai mult. Asta inseamna cumva, ca multe din site-urile de e-commerce au facut linkbuilding agresiv si chiar link-spam, insa cel mai probabil magazinele online penalizate sunt cele ce au folosit urmatoarele metode:

-optimizarea cuvintelor cheie prin citare si atribuire de link in articole publicate pe alte site-uri, frecventa folosirii repetate a anumitor site-uri ducand la construirea de retea;

-linkbuilding in sistem 3way;

Despre efecte, vom mai vorbi, oricum Penguin 2.1 se propaga in continuare, loveste in anumite site-uri dar declasandu-le doar, nimic mai mult, ceea ce inseamna ca pozitiile fruntase in SERP pot fi recuperate rapid, cel mai probabil folosindu-se de aceleasi tehnici ca si pana acum.

Interesant de urmarit este evolutia magazinelor online sau a site-urilor ce au ales ca metoda de promovare concursurile de advertoriale (cu link in articole bineinteles), organizate pe site-uri intermediare. In cursul weekend-ului, multe din magazinele online ce au ales aceasta metoda de promovare au fost declasate in SERP pe serii intregi de cuvinte cheie (si nu cred ca a fost o coincidenta).

Apropo de linkuri, observ ca inca nu au priceput prea multi ca reclama din advertoriale nu consta in linkuri si insista cu metoda asta. Si tot apropo de concursurile de advertoriale, metoda a inceput sa fie drastic sanctionata de catre Google care pana acum considera totul o ”citare de sursa” si nu se observase ca de fapt e linkbuilding ”3 way” si ca astfel sunt create retele de linkuri.

*Intre timp, Bing urca vertiginos la capitolul popularitate si incredere in randul utilizatorilor.