Nu voi detalia despre ce inseamna si ce impact au linkurile dofollow sau nofollow, oricum internetul abunda in informatii detaliate despre cele doua atribute introduse in webdesign la cererea Google in urma cu aproape 8 ani, din dorinta de a bloca spamul ce incepuse sa asedieze, la propriu, blogurile.

In pur cod html cele doua atribute arata in felul urmator:

<a href=”http://www.example.com/” >Link Text</a>  (pentru linkul dofollow)

<a href=”http://www.example.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>  (pentru linkul nofollow)

Efectul si impactul fiecaruia dintre cele doua atribute de mai sus difera, bineinteles, astfel:

-dofollow este o indicatie adresata robotilor de crawling de a urmari linkul si de a ”vizita” pagina spre care acel link indica;

-nofollow este o comanda adresata robotilor de crawling de a nu urmari linkul.

Totusi, impactul celor doua atribute de mai sus poate fi rescris automat prin intermediul etichetelor meta (meta tags, spre exemplu cele de tip NOODP). O alta metoda simpla, mult mai simpla de altfel, de a schimba automat impactul celor doua atribute este specificarea in fisierul robots.txt  a unor valori ce pot fi noindex, noarchive (s.a.m.d) fiecare dintre valori avand rolul ei, spre exemplu noindex ”roaga” robotii sa nu indexeze pagina.

Din 2005 pana in ziua de azi s-au schimbat enorm de multe in ceea ce priveste fiecare din cele doua atribute, dofollow sau nofollow, astfel spre exemplu, cele mai importante pluginuri SEO pentru WordPress ofera functia de atasare automata, pentru fiecare pagina in parte, a unor comenzi in robots.txt prin care se poate schimba efectul atributelor. Spre exemplu, linkurile in pagina (in varianta html) pot aparea toate ca fiind nofollow insa in acelasi timp poate exista o comanda care sa indice robotilor sa urmareasca respectivele linkuri, supra-scriind comanda html.

Ok, nu va mai zapacesc, oricum multe din informatiile despre follow sau nofollow nu va folosesc, ideea este de fapt alta.

S-a tot vorbit si inca se vorbeste despre o politica ascunsa a Google referitoare la linkurile externe, dofollow sau nofollow, si cum Google interpreteaza atributele dofollow  sau nofollow in mod diferit de la un site la altul in functie de autoritatea domeniului site-ului in cauza.

Astfel, pentru a va face sa intelegeti mai bine ideea, exemplific. 🙂

Sa presupunem ca avem 2 site-uri, A si B.

  • -site-ul A are o autoritate de domeniu de 4.50
  • -site-ul B are o autoritate de domeniu de 0.20

Daca pe site-ul B punem link ce indica spre site-ul A, indiferent ca va fi dofollow sau nofollow, Google le va percepe pe ambele la fel, adica dofollow iar robotii vor urmari linkul.

Daca, insa, pe site-ul A punem link ce indica spre site-ul B, atunci in cazul in care atributul este dofollow robotii vor urmari linkul, insa daca atributul este nofollow atunci robotii nu vor mai urmari linkul.

Cu alte cuvinte, intr-o logica destul de corecta, totul este despre valoare. Site-ul A, in exemplul de mai sus, este cel valoros iar B nu, astfel ca indiferent daca B zice ca A e bun sau nu robotii Google vor urmari linkul, insa daca A zice ca B nu e bun atunci robotii nu vor mai urmari linkul. 

Cam asta e ideea din spatele unei asa-zise politici ascunse a Google referitoare la linkurile externe. De cateva luni de zile exista o intreaga discutie pe Webmaster World referitor la asta, foarte multi specialisti SEO au realizat teste pentru a verifica teoria iar rezultatele par sa arate ca da, Google chiar are o politica ascunsa referitoare la linkurile externe.

Bineinteles, Google nu recunoaste (e lesne de inteles de ce) insa asa cum abia dupa cativa ani a recunoscut ca Wikipedia beneficiaza de tratament preferentiar in Search Ranking, este foarte probabil ca si teoria de mai sus sa fie foarte adevarata.

Altfel nu s-ar explica de ce linkuri nofollow de pe site-uri cu PR inexistent sunt urmarite si indexate de roboti, inclusiv paginile spre care indica primesc acel ”link-juice”,  iar linkuri nofollow de pe site-uri cu Pr5 nu cedeaza nimic.

Sigur, chiar Google a spus-o, in web 3.0 linkurile nu prea mai conteaza pentru a stabili autoritatea unei pagini/site, altele fiind criteriile, insa intrebarea de mai sus ramane ”in picioare”! De fapt Google chiar insista pe folosirea de nofollow, mai ales atunci cand este vorba de site-uri cu Pr inexistent, 0, 1 sau 2 din simplul motiv ca acele site-uri auo autoritate foarte mica si pot fi foarte usor penalizate pentru link-spam, viceversa fiind valabila, site-urile cu autoritate mare (PR mare) riscand ca prin folosirea a prea multor linkuri dofollow sa piarda autoritate si deasemenea sa fie penalizate pentru link-spam. Se recomanda nofollow in special atunci cand articolele sunt advertoriale sau articole SEO, protejand deopotriva atat site-ul ce linkeaza cat si cel ce primeste linkul.:)

-Discutia ramane deschisa, bineinteles!