Fenomenul Ads Hijacking nu este deloc unul nou, însă prinde din ce în ce mai multă „turaţie” în perioada asta, când se investesc sume mari în reclame pe reţelele de socializare.
Ce înseamnă Ads Hijacking sau Deturnarea de Reclame?
Pur şi simplu, să se facă reclamă la un produs/serviciu/site în reclama altui produs/serviciu/site, în situaţia în care cel din urmă plăteşte reclama iar primul doar profită de audienţă.
De exemplu: – site-ul 1 cumpără reclamă, legitimă, de la Facebook, totul targetat, totul în regulă. În schemă intervine site-ul 2, printr-un angajat sau colaborator, care printr-un comentariu la reclama site-ului 1, îşi plasează propria reclamă.
Cu cât reclama site-ului 1 este mai bună, are angajament mai mare din partea utilizatorilor Facebook, cu atât mai bine pentru reclama site-ului 2.
Fenomenul asta este unul foarte frustrant. Nu este deloc ieftin să faci reclamă pe Facebook (ca exemplu), nici măcar dacă eşti bun în ceea ce faci şi reuşeşti să minimizezi costurile. Şi îţi cam vine să urli de nervi în momentul în care găseşti astfel de deturnări de reclamă tocmai pe reclamele tale, pe care plăteşti sume destul de mari.
Soluţii? – nu prea există. O singură soluţie viabilă am găsit până acum. Să verifici constant, periodic (cam din oră în oră) reclamele cumpărate şi să elimini trişorii.
Pe de altă parte, mi se pare foarte trist ca cei ce apelează la astfel de artificii de rahat să fie persoane care se recomandă a fi specialişti SMM.