Un infografic destul de relevant despre cum sa atragi clienti de pe Facebook. Infograficul a fost realizat de Post Planner, intr-un limbaj ceva mai business friendly.
Desi sumar realizat, releva urmatoarele:
-tinta unei pagini de brand trebuie sa fie business-ul si mai putin socializarea online, pentru ca insistand pe socializare online se va intampla ca fie sa va plictisiti fanii, fie sa-i speriati (este vorba, bineinteles, de postarea frecventa si de multe ori lipsita de elocventa)
-stiind ca tinta este business-ul si atragerea de clienti de pe Facebook, atitudinea trebuie sa fie una calma si incarcata cu rabdare, cunoscut fiind faptul ca lucrurile bune se construiesc in timp, nu peste noapte. Deasemenea, o foarte buna baza de informatii si tehnici de marketing este necesara, altfel rezultatele nu vor aparea. Nu in ultimul rand, activitatea de pe Facebook trebuie gandita in mod strategic, incercand sa gandesti precum un fan pentru a-ti da seama cum sa atragi clienti de pe Facebook.
Una din cele mai frecvente greseli este teama de a publica pe Facebook continut ce apartine altora. Bineinteles, aceasta teama a survenit datorita faptului ca multi Community Manager sau specialisti SM in trecut au publicat fotografii, clipuri sau texte incalcand drepturile de autor fiind mai apoi sanctionati dur. Pagina de Facebook trebuie privita ca un loc de discutie si interactionare cu fanii, ori asta inseamna ca daca ai ceva interesant de impartasit, dar care a fost creat de altcineva, poti da un ”share” catre fani, mentionand bineinteles sursa. (nu cred ca s-ar supara autorul de drept, dimpotriva)
Bineinteles, datele din infografic sunt menite sa ofere un plus de informatii celor care doresc sa dezvolte comunitati pe Facebook, nu celor care nu suporta gandul de a da share la o informatie publicata pe alt site decat cel al brandului pe care-l reprezinta. Totusi pentru a invata cum sa atragi clienti de pe Facebook, trebuie ca in minim una din doua postari sa ai link spre website-ul brandului pe care-l reprezinti.
Sigur, pentru multi, cele de mai jos (sau cele scrise mai sus) din infografic vor parea ceva nepotrivit, insa aceasta perceptie poate nu li se datoreaza lor ci celor care in trecut (unii si in prezent) prezinta informatii alterate de o perceptie personala gresita asupra a ceea ce inseamna business online si mai ales pagina de brand pe Facebook.