Destul de rar utilizate de specialiştii din România, campaniile de marketing PPC (pay per click) pe Linkedin respectă întocmai, parcă, nivelul de interacţiune din reţea. Adică, rezultate zero.
Deşi, în mod teoretic, pentru anumite tipuri de afaceri, reţeaua Linkedin ar trebui să fie „the one”, în special pentru că oferă o arie selectă de target, în realitate situaţia este oarecum contrară.
Ca şi structură, platformă de marketing PPC, Linkedin oferă câteva setări de bază, foarte simpliste şi usor de utilizat. Targetarea este deasemenea una simplistă, departe de complexitatea Google Adwords.
Se disting, din setări:
–formatul campaniei: reclamă, conţinut sponsorizat (această din urmă fiind disponibilă doar pentru pagini de companie/brand)
–tipul campaniei: basic, video
–targetare pentru colectare de lead (sau nu)
–optimizarea afişării reclamei: pe baza CTR, pe baza CPM
–locaţie, limba
–buget şi distribuire buget: sistem CPC, sistem CP
–perioada de desfăşurare
Adică, pe scurt, setări de bază pentru orice campanie de marketing PPC. Ceea ce diferă faţă de Facebook Ads şi Adwords (dar seamănă cu Twitter Ads) este condiţionarea pentru un bid minim care este totuşi destul de scump (2 euro) dar şi a bugetului minim (10 euro/zi).
La capitolul rezultate, nu trebuie să vă faceţi iluzii. Pe cât de bine sună totul teoretic, pe atât de opuse sunt rezultatele. Adică, rezultate zero spre zero barat. 🙂
La ora scrierii acestui articol, reţeaua Linkedin numără în România 466153 de membri. Adică mult peste Twitter sau Instagram. Dar totuşi, la capitolul interacţiune între utilizatori, mult sub acestea.
Totuşi, Linkedin se dovedeşte a fi o soluţie optimă pentru promovarea serviciilor de tip B2B. Într-adevăr, e nevoie de buget considerabil pentru a obţine rezultate clare. Însă cum conversiile sunt de regulă cu valoare mare, atunci consider că merită.
Linkedin ofera, insa, si căteva solutii Premium, de marketing, pentru atingerea unor rezultate foarte bune. Solutii de Email Marketing (prin InMail) si Premium Display Advertising, dar pentru folosirea cărora este necesar, cel putin, un cont Pro. Ceea ce implică, evident, alte costuri suplimentare.