Ipocrizia multora dintre semenii noştrii, români, tinde să atingă un nou nivel. Ipocrizia tinde să devină un fel de indicator de performanţă.
Ieri seară Simona Halep a reuşit ceea ce nici un român nu mai reuşise în tenisul de top, de aproape jumătate de secol. A reuşit să se califice în finala unuia dintre cele mai prestigioase turnee de Grand Slem, Roland Garros. Drept urmare, românii au strigat la unison, Bravo Simona!
Numai că tot românii, mare parte dintre ei, au devenit atât de ipocriţi încât nu-şi mai dau seama când cad în penibil. Simona Halep a devenit, brusc şi fără voia ei, o unealtă de propagandă politică şi o unealtă de marketing.
Graba cu care Antena 1 a cumpărat drepturile tv ale finalei de mâine, asta deşi Eurosport are acelaşi nivel de penetrare pe reţelele de cablu tv ori satelit în România, subliniază încă o dată că sportul şi performanta în sport înseamnă doar bani. Nimic mai mult. Atâta timp cât Simona Halep a fost jos, pe nimeni nu a interesat existenţa ei, decât poate în treacăt când mai câstiga cât un turneu exotic. Şi e ipocrizie pură să vezi cum mass media titrează azi #teamhalep cu atâta dezinvoltură încât ai crede că ei chiar au contribuit cu ceva la performanţele Simonei Halep, când de fapt doar profită de pe urma imaginii acestei sportive de top.
Da, din păcate asta înseamnă sportul pentru români (mass media mai exact). Un motiv de a genera titluri, de a genera vizualizări ori audienţe, de a difuza reclame. Ori un prilej nemaipomenit pentru a face propagandă electorală.
Mândri că suntem români? -da, dar mândru doar de anumiţi români, nu doar de cei ce parazitează munca altora. Altfel, continuând să ne îmbătăm în propria ipocrizie nu vom face altceva decât să ajungem ca într-o bună zi să nu mai ştim nici cum ne numim. Dar, probabil, şi atunci vom fi mândri.
În tot acest timp, undeva în buricul Parisului, o sportivă cu o voinţă şi ambiţie extraordinare, se pregăteşte de meciul vieţii sale. Cel mai probabil, cunoscută-i fiind modestia, iertând ori poate ignorând întreagă tevatură mediatică din jurul său. Ignorând toţi „prietenii” de azi, prieteni ce până mai ieri o ignoraseră.
Hai Simona!
E adevarat ce zici, dar macar se promoveaza. A fost o perioada in care vedeai numai si numai fotbal la TV. A picat in cap… asa ca ne multumim ca vedem si alte sporturi, un pic mai inteligente 🙂
si era vreo diferenta pentru tine daca vedeai meciul pe eurosport sau daca promovarea asta nu includea si spoturi cu tenta de propaganda?