Audienţa paginilor Facebook egală cu zero. Trăiască prietenii.

Titlul complet al articolului ar fi trebuit să fie ceva mai lung, însă mesajul articolului este unul scurt.

De când audienţa paginilor de Facebook a scăzut spre zero, în unele cazuri fiind chiar zero, asistăm la o remodelare a auto-promovării pe reţeaua de socializare.

Ştiţi voi, dacă până mai ieri (cca 4 luni de zile) încă se aducea conţinut de pe bloguri, publicaţii (etc) pe paginile de Facebook aferente fiecărui site în parte, acum este speculată la maxim lista de prieteni. Prieteni care primesc abundent conţinut dinspre bloguri care nu-i interesează, ca topic, dinspre publicaţii care nu-i interesează, tot ca topic. Conţinut pe care vrând-nevrând trebuie să-l suporte, că doar sunt prieteni pe Facebook cu autorii respectivului conţinut.

Tot ca modă, deşi existentă de câţiva ani, a accelerat destul de mult în ultima perioadă tendinţa de a activa opţiunea de follow pentru propriul profil, astfel încât cererile de prietenie să fie transformate automat în followers, indiferent dacă sunt acceptate sau nu.

Şi-acum, caut să îmi amintesc, oare cum era treaba aia cu dau accept doar la persoane pe care le cunosc în afara online-ului? (sarcasm)

*notă: – nu aş putea fi altfel decât sarcastic, atunci când îmi găsesc profilul plin de linkuri spre blogurile prietenilor de pe Facebook, când ştiu ce discuţii lungi şi ciudate au fost în trecut pe tema asta, a auto-promovării, o auto-promovare făcută în cerc închis, între prieteni, cunoscuţi, grupuri de cunoscuţi.

*notă2: – desigur, cei care se vor sesiza vor fi tot cei atenţi, care caută să fie corecţi şi care din când în când mai au tendinţa de a share-ui pe propriul profil linkuri de pe propriul blog, pe lângă alte informatii. Restul vor tăcea, acum, musca e pe căciula lor.

4 Comments

  1. idaho spune:

    Sinceră să fiu, de data aceasta nu sunt de acord cu tine, eu chiar îmi promovez pe profil articolele și nu văd nimic grav în asta.

    Nu am o pagină a blogului pentru că blogul este al Corinei Georgescu, luând asta în calcul, nu văd de ce nu aș promova articolele blogului pe profil? Nu le promovez pe 15 grupuri, nu am alte profile în afară de cele personale,

    • Liviu R. spune:

      🙂 articolul este un fel de satira (stiu, la stil sufera). sau, mai bine zis, o remarca plina de sarcasm, amintindu-mi de discutiile acelea cu promovarea pe grupurile de facebook. in fond, daca in lista de prieteni ai 10-20-100 de bloggeri, cam la asta se ajunge si cu profilul, va semana cu un grup de facebook.
      nu-i nimic grav, in promovarea articolelor pe propriul profil. in fond, tu trebuie sa fii prima persoana care promoveaza articolele.

  2. idaho spune:

    Din câte îmi amintesc eu, discuțiile alea erau despre altceva. Nu despre faptul că shareuiești prietenilor, ci că o faci în grupuri să crească numărul de shares pe articole să lași impresia că faci succesuri. Chestie cu care nu am fost atunci de acord, nu sunt nici acum.

    Dar să îmi promovez propriile articole strict pe conturile mele? Fuck it, o fac până și jurnaliștii de la NYT.

    • Liviu R. spune:

      corect, o parte a discutiei respective era despre succesuri. cealalta parte era despre cititorii care vin (veneau) dinspre grupuri pe articolele share-uite si cum promovarea acolo era un fel de ….promovare … in cerc. de aici sarcasmul 🙂
      sigur, cele spuse au si alte motive care fac parte dintr-o analiza mai complexa pe care o derulez, de unde si cateva motive aditionale pentru a scrie articolul:

      1 – Fb stie ce articole citesc zi de zi, drept urmare imi serveste in News Feed articole de pe sursele pe care le consum sau de pe surse similare (web semantic);

      2 – cum o buna parte din cei pe care-i citesc din .ro imi sunt si in lista de prieteni de pe Fb, gasesc in News Feed aceleasi articole pe care tocmai le citisem (pe ceva rss reader, feedly etc);

      3 – chiar daca nu as avea nici un blogger in lista de prieteni, cu siguranta as avea cel putin 50% din prieteni care citesc bloguri si la fel de probabil s-ar intampla acelasi lucru ca la punctul 2;

      4 – desi nu ma deranjeaza absolut deloc situatia, remarc faptul ca extrem de multa informatie relevanta o pierd din cauza faptul ca habar nu am de existenta ei si doar daca apelez la alte unelte de informare reusesc sa aflu (in special un feedly care deja este aglomerat de feed-uri, un Twitter, un Prismatic, un Smart News pe mobil etc);

      Doar din punctele astea 4 rezulta o chestie pe care Fb nu o recunoaste si anume ca s-a cam dus naibii relevanta aceea pe care o tot propovaduiesc ei. Si ca se intampla fix aceeasi chestie care se perpetuase in vremurile cand paginile de Fb erau la putere.

      *ps: – articolul nu a avut o directie precisa (si nici vreo tinta ori altceva, in fond si eu dau share la articolele mele). prefer sa gandim constructiv, discutand argumentat, decat sa ne balacarim public;

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *