Asa Nu. In blogosfera!

O moda noua tinde sa apara in blogosfera. Initial am considerat ca este doar un caz izolat in centrul caruia se afla niste persoane care din pura naivitate s-au lasat inselate de diversi pseudo-specialisti SEO, insa mai apoi am observat ca din ce in ce mai multi bloggeri cad prada uneia dintre cele mai afurisite tehnici blackhat de influentare a rankingului in SERP pe Google. Din pacate, blogosfera tinde sa fie asaltata de concursuri ce nu numai ca nu fac cinste bloggerilor ce le organizeaza ci mai mult de atat risca sa distruga firava incredere dobandita cu truda de-a lungul anilor iar in loc sa evolueze, blogosfera va intra in regres.

Concursuri pentru cititori, prin care cititorii ca si conditie de participare trebuie sa acceseze un anume site direct din pagina de rezultate Google, dupa ce in prealabil au facut o cautare ce a respectat strict o anume serie de cuvinte.

Despre asta este vorba, ori tehnica asta este la fel de blackhat ca si hidden content sau cloaking!

hidden content = continut ascuns, adica text scris cu aceeasi culoare ca fundalul sectiunii de continut de pe site/blog, de unde rezulta ca acel continut va fi ilizibil pentru cititorii umani, nu si pentru roboteii de indexare;

cloaking =tehnica SEO de servire a doua versiuni de continut, una pentru oameni, alta pentru roboti;

Cum functioneaza?

E simplu, cititorii sunt pusi sa caute pe Google in forma exacta o anume serie de cuvinte, de exemplu: televizoare LCD numesite.ro

Nu conteaza premiile concursului, nu despre asta e vorba, ceea ce conteaza insa este faptul ca o astfel de tehnica saboteaza deopotriva algoritmii functiei de predictie si semantica ai Google cat si algoritmii Google Trends (cel ce stabileste popularitatea in cautari)!

Ce se intampla, de fapt?

Iarasi simplu, cu cat mai multi utilizatori ce cauta acea fraza pe Google, in exemplul meu televizoare LCD numesite.ro, cu atat mai repede algoritmii Google vor marca respectiva fraza ca fiind populara in cautari si o vor urca in primele pozitii ale functiei de predictie si semantica, astfel ca atunci cand un alt utilizator, ce chiar este interesat de o cautare pentru ”televizoare”, va primi de la functia de predictie a Google, in browser, exact fraza de mai sus, adica televizoare LCD numesite.ro.

Un al doilea efect, la fel de important, algoritmii de predictie si semantica ai Google  vor propune si asocia in cautari cuvantul ”televizoare” cu respectivul site, in cazul nostru numesite.ro, astfel ca utilizatorii vor primi in pagina de cautari rezultate irelevante pentru interesul lor, din simplul motiv ca ei au cautat ”televizoare” sau ”televizoare LCD”, nu ”televizoare LCD numesite.ro”!

Un al treilea efect, la fel de important, este ca algoritmii Google Trends vor propulsa respectivul site (numesite.ro) pe primele pozitii de ranking in SERP.

Impactul?

Asupra utilizatorilor de Google impactul va clar o experienta neplacuta, pentru ca vor cauta ”ceva”, dar vor gasi rezultate nedorite!

Asupra site-ului ce reprezinta subiectul promovarii blackhat, impactul va fi un boom al cresterii traficului pe perioada scurta si medie, pana in momentul cand vor interveni algoritmii BounceRate si ExitRate ai Google si vor restabili ordinea, prin simplu fapt ca vor raporta algoritmilor de ranking faptul ca utilizatorii veniti de pe Google pe respectivul site nu numai ca nu interactioneaza in nici un fel cu site-ul, dar pleaca la fel de repede cum au intrat! Evident, cifra de afaceri a respectivului site este foarte posibil sa creasca, din simplul motiv ca nu toti utilizatorii de internet sunt suficient de abili incat sa-si dea seama ca sunt inselati si cumpara de pe un site care foarte probabil nici nu are in depozit acele produse pe care le afiseaza in vitrina virtuala! Presupun ca nu trebuie sa va reamintesc cazuri in care clientii desi au platit pentru un anumit obiect, acasa au primit un altul, asta ca sa nu mai vorbim de cazurile in care nu au primit absolut nimic!

Asupra cititorilor blogului unde a fost un astfel de concurs impactul nu va fi foarte mare, decat in cazul in care exista cineva care stie ca o astfel de tehnica nu este corecta si ca bloggerul singur sau impreuna cu specialistul SEO, se joaca de-a optimizarea BlackHat SEO, cititorii fiind cobaii, adica fraierii!

Insa una peste alta, cu cat astfel de tehnici BlackHat sunt practicate mai frecvent, cu atat mai repede vor aparea alti algoritmii Google ce le vor sanctiona! Spre exemplu, celebrii algoritmi Google Panda si Google Penguin, au fost introdusi dintr-o cauza asemanatoare, adica folosirea agresiva a tehnicilor BlackHat!

In concluzie!

Bloggerii trebuie sa constientizeze ceea ce fac, iar cand se implica intr-o astfel de tehnica, nu numai ca-si risca buna credibilitate, dar afecteaza in mod direct pe toti ceilalti pentru ca din prostia unora platim toti, ca asa e ”in blogging”! Ce s-ar intampla daca din 1000 de bloggeri, 500 ar aplica o astfel de tehnica? (raspunsul vi-l dati singuri)

Am mai spus-o, o repet, nimeni nu e suficient de destept incat sa fenteze algoritmii Google, nu pentru ca acei algoritmi ar fi perfecti ci pentru ca sunt mai mult de 200 de algoritmi ce lucreaza simultan, complementar, si chiar daca se reuseste pentru o scurta perioada de timp, in cele din urma reactia Google va fi una pe masura iar cei care au de suferit cel mai mult, la final, sunt cititorii si utilizatorii simpli, care nu au avut nicio vina!

Cand bloggerii sunt corecti fata de cititori, blogosfera evolueaza, cand insa isi bat jos de cititori, atunci blogosfera nu se diferentiaza cu nimic de presa online!

2 Comments

  1. Bianca Badea spune:

    Ce le mai da unora prin cap sa faca!

    • Liviu R. spune:

      Da, isi fac rau singuri desi o scurta perioada de timp vor avea impresia ca stapanesc secretul succesului! 🙂

Lasă un răspuns