Twitter urmează îndeaproape paşii făcuţi de Facebook în ceea ce înseamnă oferirea de servicii de advertising. Astfel, ieri au anunţat lansarea unui nou format de reclame în reţea, unul bazat pe video cu autoplay.

Important de menţionat:

– Twitter a reconstruit sistemul de calculare a vizualizărilor, astfel că o reclama video trebuie să ruleze minim 3 secunde (aproximativ o secundă este nevoie ca utilizatorul să deruleze pagina, citind informaţiile din flux) iar asta înseamnă că Twitter va oferi garanţia că reclama a fost văzută de oameni interesaţi de reclamă, care efectiv s-au oprit cel puţin 2 secunde din derulat pagina;

– se va putea folosi funcţionalitatea autoplay numai cu conţinutul nativ (direct upload în reţea), suportate fiind video, GIF şi Vine;

– pentru ca advertiserul să fie taxat, reclama trebuie nu doar să fie timp de 3 secunde pe ecranul utilizatorului, ci şi să fie în zonă aproximativ centrală (întreaga reclamă să fie vizibilă);

Twitter declară că au ales să implementeze această funcţionalitate ca urmare a rezultatelor testelor pe care le-au efectuat. Utilizatorii fiind de 2,5 ori mai interesaţi de clipurile video, GIF şi Vine, dacă acestea aveau autoplay. Totodată, autoplay se pare că a oferit posibilitatea advertiserilor, ce au participat la teste, să completeze mai rapid şi mai eficient campaniile de promovare.

Evident, pentru piaţa din România această funcţionalitate va fi deocamdată inutilă. Din cauză că Twitter nu este suficient de popular. Dar, cum multe reclame internaţionale targeteaza şi România este posibil să vedem cât de curând reclame video cu autoplay.

auto2