Facebook a lansat săptămâna trecută butonul CTA (call to action) pentru paginile Facebook. Schimbarea este în plină propagare, astfel că opţiunea nu a devenit disponibilă pentru toate paginile, însă cu siguranţă până la finalul anului se va realiza.
Iată câteva informaţii ce trebuie ştiute despre butonul CTA adăugat paginilor de Facebook:
– butonul va fi afisat in headerul paginii de Facebook, langa butoanele Like/Follow, dar si in reclamele de promovare a paginii in cauză.
– există 7 opţiuni pre-formatate de buton CTA (shop now, book now, contact us, use app, play game, sign up, watch video);
– pentru fiecare opţiune de buton CTA se poate adăuga link (intern sau extern, la alegerea fiecăruia) către ambele versiuni ale site-ului ţintă, desktop şi mobile (dacă este cazul);
– se poate opta în formatarea butonului CTA pentru afişare tipică web, Ios sau Android pentru website sau app;
– Facebook va oferi statistici ale folosirii butonului CTA, astfel că pentru marketeri se va dovedi foarte uşor să lucreze cu unealta asta;
Ca o prima impresie, butonul mi se pare aproape inutil (în .ro). Cel puţin urmărind rezultatele testelor pe care le-am derulat. Toţi indicatorii, chiar dacă au fost efectuate şi campanii SMM în perioada testelor, arată că rata de folosire a butonului CTA (Shop Now ori Sign Up) este aproape de zero, la fel şi rata de conversie. Singură zonă de unde rezultatele sunt mai bune este zona aplicaţiilor mobile şi video).
Trebuie, totuşi, apreciată opţiunea. Se poate dovedi folositoare pentru multe tipuri de business. O previziune susţinută, cel puţin, de semnalele venite de pe piaţa americană, unde butonul CTA al paginilor de Facebook a dat deja rezultate bune.