În cursul diminetii, Google a anunţat că a demarat o nouă actualizare a algoritmului Panda. Algoritm ajuns deja la versiunea 4.1.
Evident, lumea SEO a fost pusă pe jar, la figurat vorbind. Asta pentru că Panda vizează direct site-urile cu conţinut slab-calitativ şi este binecunoscută metoda multor specialişti SEO de a crea conţinut de „umplutură”
Din spusele Google, se pare că circa 3-5% din interogările de căutare vor fi afectate, depinzând în special de volumul de căutare la nivel local. Eu zic că este un procent destul de mare, ţinând cont că acum vreo 2 ani (la una din versiunile iniţiale Panda) tot un astfel de procent a fost vehiculat iar rezultatele „din piaţă” au indicat că a fost „durere mare” şi multe din site-urile populare au fost penalizate.
Bineînţeles, nu doar specialiştii SEO au motive de teamă ci întreg mediul creatorilor de conţinut web, vizaţi direct fiind cei ce copiază şi alterează informaţie pentru a crea texte aparent noi. Sau cei ce crează conţinut irelevant doar pentru a targeta cuvinte cheie populare (în trend).
Cel mai probabil săptămâna viitoare vom afla şi cum se simte această actualizare Panda în zona .ro. Până atunci, dacă observaţi căderi masive de trafic dinspre Google Search (organic, evident) puteţi şti sigur că aţi fost penalizaţi.
A comentat misto unul… parca zici ca e lansare de Iphone. Mare scandal mare si, de fapt… nimic nou!
mi se pare normal sa fie mult buzz pe chestia asta cand seo e notiune de baza pentru marketingul online al unor afaceri ce genereaza o industrie de cateva zeci de miliarde de euro anual. iar noutatea adusa de panda 4.1 se simte deja in traficul organic, chiar si in.ro
La Google PageRank s-a renuntat? 🙂
nu stiu nimic despre. in sensul ca nu am auzit sa se fi renuntat. din cate stiu, pagerankul incepand din februarie 2013 este actualizat anual.