Clipul, numit generic Look Up, a reuşit să devină viral, asta chiar dacă nu a fost foarte intens promovat în Social Media prin metode de tip PPC, aşa cum de altfel se întâmplă cu multe alte clipuri asemănătoare.
Povestea clipului este simplă, prea mult timp acordat socializării online dăunează socializării din afara online-ului.
Adică, ideea nu e nouă, treceri de la o extremă la alta s-au mai văzut în clipuri virale create cu scopul de a semnala că Social Media tinde să devină prea importantă pentru mulţi dintre noi.
Ceea ce nu înţeleg, însă, la cei ce realizează astfel de clipuri este că prin clipul creat chiar de ei au servit internauţilor doză necesară de dopamină pentru a socializa şi mai mult online. Comentarii pe baza clipului, distribuiri, articole scrise şi multe altele. Totul pe baza clipului, un clip care „atacă” tocmai socializarea online.
Adevărul este că tindem să devenim foarte dependenţi de tehnologie. Iar asta, din punctul meu de vedere, nu este un lucru rău. Nu atâta timp cât ştim să fim stăpâni pe noi şi pe timpul nostru.
Să refuzăm voit avansul tehnologic ar însemna să dorim în mod express să trăim la nivelul anilor 1900-1980. Şi ştim cu toţii cât de bine a „socializat” omenirea în acea perioadă.
Acesta este clipul. Are peste 40 de milioane de vizualizari pe Youtube in acest moment, in putin mai mult de 30 de zile de la lansare.