Una dintre vestile uluitoare de ieri a fost ca Apple a cumparat Topsy, o companie de Social Media Analytics specializata pe analiza activitatii de pe Twitter. Oarecum bulversanta miscarea, pentru ca nimeni nu poate spune clar care este motivul.
In principiu, se considera ca Apple vrea sa-si imbunatateasca serviciul de reclame in iTunes Radio sau cine stie, poate chiar serviciul de recomandari ”sociale” din AppStore.
Cert este ca Apple a cumparat Topsy pentru suma de 200 de milioane de dolari, chiar daca nimeni nu poate ghici de ce a avut nevoie Apple de o companie de Social Media Analytics.
Interesanta miscarea celor de la Apple, s-ar putea specula (pe buna dreptate) ca ”cercul inchis” al business-ului Apple desi ramane in continuare inchis a devenit mai mare si mai variat ca si activitate.
Deasemenea, este foarte probabil, ca cei de la Apple sa fi ”mirosit” trendul in Social Media si anume necesitatea oricarei companii de a avea servicii de Analytics pentru departamentul Social Media. Si nu, nu e vorba doar despre software si despre specialisti buni la realizat grafice ci este vorba si despre necesitatea de a avea specialisti care stiu sa interpreteze acele grafice si sa ajute efectiv la scalare si mai apoi la dezvoltarea businessului.
In ”underground” se vorbeste deja despre o mutare soc undeva la inceputul lui 2014, mutare in urma careia Twitter ar urma sa devina parte a corporatiei Apple. Momentan, mi se pare putin hazardata afirmatia, dar cum niciodata nu iese fum fara foc, e posibil ca si in acest caz sa fie ceva firimitura de adevar. 🙂
In orice caz, pana una alta, cert este ca Apple a cumparat Topsy.