Observ o tendinta din ce in mai mare a firmelor si companiilor ce au afaceri online, sau mai bine zis a caror activitate se desfasoara exclusiv online, de a-si face reclama in alte medii, in televiziune, print si presa clasica si prea putin sau chiar deloc in online.
Nu am nimic impotriva, fiecare companie isi calculeaza, distribuie si cheltuie bugetele cum considera, incluse fiind aici si companiile ce au exclusiv afaceri online, insa:
-mi se pare complet aiurea sa-ti faci reclama la tv, print sau presa clasica atunci cand firma ta isi desfasoara activitatea exclusiv online, cand tu faci afaceri online, doar online, si sa ignori exact mediul unde afacerea ta exista cu adevarat.
Adica, lucrezi si vinzi doar online, nu ai nici un magazin clasic, dar te astepti sa ce? -Sa atragi noi clienti dintre cei ce urmaresc emisiuni tv, dintre cei ce-si cumpara dimineata ziarele de la chiosc sau dintre cei ce iti vad panoul publicitar pe marginea strazii?
Nu vreau sa fiu inteles gresit, insa e o strategie complet aiurea si fara impact, adica nu-ti cauti clienti in mediul in care tu nu existi, ci iti faci reclama acolo unde clientul e in proximitatea ta, adica in online.
De ce e aiurea sa faci reclama la tv, print sau presa scrisa?
-pentru ca pana se termina emisiunea la tv, consumatorul va uita de reclama ta, mai mult de atat cine stie cand va intra pe ‘net;
-pentru ca pana ajunge acasa, posibilul client va uita de reclama ta, vazuta pe un panou publicitar la marginea strazii, si cine stie cand va intra pe ‘net;
-pentru ca pana termina de citit ziarul, posibilul client va uita de reclama ta si iarasi, cine stie cand si daca va intra pe ‘net;
Iar asta in conditiile in care reclama ta, presupunem, ca nu ar trece neobservata, pentru ca asa cum in online exista ”banner blindness” la fel si in celelalte medii exista o variatie a acestui tip de ignorare voita, transpusa sumar prin ”satul de reclama”. š
Nu mai bine iti orientezi resursele si energia sa-ti faci reclama in online, adica acolo unde nu e nevoie decat de un click si cateva secunde pentru a atrage vizitatorul in magazinul tau, pe site-ul tau?
Nu mai bine iti concentrezi energia si creativitatea pentru a atrage atentia consumatorilor asupra afacerii tale in online, adica in mediul unde este afacerea ta?
Populatia internetul romanesc se apropie de 11 milioane, conform statisticilor, asta desi in realitate cel mai probabil cifra corecta este undeva in jurul a 15 milioane! Si atunci ce rost are, cand populatia totala a Romaniei este de 21 de milioane sa iti faci reclama in alte medii in cazul in care firma ta are doar afaceri online?
Repet, fiecare-si cheltuie cum crede bugetul, insa chiar nu gasesc logica unor astfel de strategii, nici macar in ”trebuie sa le reamintim” pentru ca daca vrei sa reamintesti consumatorilor ca exista produsul x sau serviciul y o faci tot in mediul de unde acestia le pot achizitiona.
Spun asta in conditiile in care bugetele de advertising si marketing sunt din ce in ce mai subtiri si exista prea putini cei care mai investesc in reclama doar de dragul de a-si face reclama, pentru ca majoritatea vor conversie, vor sa vada banii ca li se intorc intr-o perioada nu foarte indelungata.
Costa reclama online mai mult decat cea clasica? -Nu cred, si chiar daca ar fi asa, ar avea macar argumentul ca aduce conversii, nu iroseste bugete aiurea;
Concluzia:
-tu esti doar in online insa iti faci reclama in offline, de ce? -vrei sa starnesti oamenii sa invete ce e internetul sau vrei sa sporesti profitul firmei tale?
_____________
*offtopic:-promotia zilei de azi, noile oferte Slim Duo Forte in care se ofera cadou ceai de slabit, Biorefit Tea; (anunt aici, pentru ca nu voi reusi sa mai scriu azi articol in categoria ”promotii”) š
Articolul asta e cu tinta si cred ca stiu spre cine š
Cand e reclama la TV despre pate Sibiu, cine o vede merge direct la Kaufland sa-si cumpere?
Reaminteste-mi, te rog, zona de activitate si aria tinta a Pate Sibiu! š
Daca ai fi citit atent articolul ti-ai fi dat seama ca de fapt era vorba despre magazine online, iar exemplul cu pate sibiu nu e relevant. š
N.ai nicio treaba fratelo cu marketingul. Un brand se dezvolta mai bine pe tv sau medii clasice decĆ¢t Ć®n on-line. Dar bÄnuiesc ca nu Čtii ce e aia brand marketing
aha, fix asa e! :)))) Tocmai din cauza asta, ca merge bine marketingul si advertisingul la tv si mass media, au trecut toti in online si tocmai din cauza asta piata de advertising in online e cu vreo 40% peste restul! dream on! š
Brand marketing?-serios?-n-am auzit in viata mea, ce e aia? š
Lasand gluma la o parte, e o expresie pleonastica ”brand marketing”! Sfatul meu, invata ce e aia branding si mai apoi iti vei da seama de ce expresia asta e doar o creatie paralela cu realitatea.
@Tonny:-pentru un brand, advertisingul este doar o unealta de comunicare, marketingul este o unealta de targetare si atragere de clienti, creand si prezentand oferte de produs sau serviciu, insa adevarata dezvoltare a unui brand se intampla prin prisma calitatii produsului sau produselor pe care le realizeaza. Brandul nu-l dezvolti cu reclame sau aparitii televizate, pentru ca astea sunt doar unelte de comunicare. Cel mult arati, prin asta, ca brand, ca esti activ si implicat, insa adevaratul examen si ceea ce face brandul sa fie brand se intampla in momentul in care clientul foloseste produsul sau serviciul.
In plus, articolul sublinia altceva, destul de clar, si ca sa te ajut sa intelegi iata un exemplu:
-tu ai brand de sosete si vinzi doar in Romania, dar iti faci reclama in Bulgaria desi brandul tau acolo nu exista!
Mai multe nu mai zic, decat daca platesti consultanta de marketing. š
Lol :)) Hai bai Tonny, dar chiar trebuia sa dai cu nuca in perete? š
Brandul e una, marketingul e alta, brandingul creaza si dezvolta brandul, marketingul vinde produsul ce poarta respectivul brand.
E simplu, vezi?