Pentru ca zilele astea am vazut mai multe predictii, pareri, analogii, contraziceri despre ceea ce inseamna, la ce servesc si cat de importante sunt uneltele mentionate in titlul articolului, am decis sa incerc sa explic definitiile si rolul lor, sumar, mai pe intelesul tuturor!
Asadar:
Domain Authority, construit de MOZ, este un algoritm, unitate de masura cu rol de analiza si predictie a autoritatii unui domeniu, este definit la randul sau prin 3 alti factori, primul fiind varsta domeniului (timpul scurs de la publicarea domeniului in online), al doilea fiind popularitatea domeniului (prin numarul linkurilor ce indica spre domeniu) iar al treilea factor fiind marimea domeniului (numarul efectiv de pagini, de pe toate subdomeniile ce apartin unui domeniu, asta traducandu-se prin mult mai mare potential de inbound-linking direct proportional cu numarul de pagini);
**Domain Authority sau Domain Trust este foarte important pentru ca ajuta foarte mult ca paginile noi de pe un domeniu sa fie indexate rapid de motoarele de cautare iar pentru Google PageRank reprezinta unul din setul de factori aditionali (variabile) direct conectati in calculul sau, care intr-un final, influenteaza pozitionarea unei pagini/rezultat in SERP!
Domain Authority ofera o scala de evaluare de la 0 la 100, cu actualizare bi-lunara, asta datorita faptului ca vizeaza direct numarul de pagini ale unui domeniu, orice actualizare ca numar de pagini de pe un domeniu urmand a fi contorizata rapid tocmai pentru a servi mai apoi pentru PageRank si Domain Rank!
Page Authority, construit tot de MOZ, este varianta a Domain Authority, ca rol, analiza si influenta, redusa la nivel de pagina a unui site!
Domain Rank esta varianta dezvoltata a Google PageRank, insa construit de MOZ (o incercare de imitare a Google PageRank), avand totusi aplicare globala asupra unui domeniu calculand inclusiv numarul de subdomenii agregate acelui domeniu! Este practic un PageRank aplicat la nivel de domeniu, asa cum PageRank este aplicat la nivel de site si mai apoi pagina individuala! La nivel teoretic, Domain Rank este mult mai important decat PageRank (e logic si de ce) insa pentru ca nu influenteaza direct rankingul in SERP, devine subordonat PageRank-ului!
Citation Flow este un algoritm, unitate de masura, construit de Majestic SEO, cu rol de analiza si predictie a popularitatii unui website prin calcularea structurii de linkuri spre acel website! Are o actualizare bi-lunara!
Trust Flow, construit de Majestic SEO, este un algoritm, unitate de masura, cu rol de analiza si predictie a nivelului de incredere (valorii) unei pagini, prin calcularea nivelului de incredere a numarului de site-uri ce trimit link spre alte site-uri care au link catre domeniul calculat! (e cumva pe principiul, spune cine trimite link spre tine ca sa spun cine esti) 🙂
––––-
O definitie suplimentare, cea a Google PageRank:
-Google PageRank este un algoritm, unitate de masura, construit de Google, cu rol de analiza a tuturor legaturilor (linkurilor) spre si dinspre un website, spre si dinspre o pagina a unui website! Influenteaza direct afisarea in SERP pe Google a paginilor unui site! A fost de altfel primul algoritm cu rol de ranking (ordonare, clasificare) aplicat unui motor de cautare! Are actualizare trimestriala, o evaluare pe o scala de la 0 la 10 (dar si cu valoare zecimala)! Astfel desi pentru un site Google PageRank este indicat ca fiind 4 (spre exemplu) in realitate el este 4,01 sau 4,15 …s.a.m.d!
Deci Google PageRank are o scala de evaluare mult mai complexa decat Domain Authority (asta pentru a nu exista dubii)!
––––-
Domain Authority, Page Authority, Domain Rank, Citation Flow, Trust Flow sunt factori de ranking secundari ce influenteaza in mod direct Google Pagerank (prin simplul fapt ca modul de analiza, desi diferit, tinteste de fapt acelasi lucru), dar si ranking-ul pentru o pagina sau site in alte motoare de cautare!
Practic toti acesti factori sunt doar unelte dezvoltate de catre specialisti SEO pentru a analiza, calcula si prezice valoarea unei pagini, a unui site sau a unui domeniu prin prisma structurii de linkuri ce indica spre acel site/pagina/domeniu! Datorita eficientei si modului corect de realizare a algoritmilor au fost mai apoi preluati ca factori aditionali (variabile) de catre Google (se pare ca si de Yahoo si Bing)! Sistemele de calcul sunt de fapt pe aceleasi principii ale Google PageRank, doar ca au o actualizare mai frecventa decat Google PageRank!
Google PageRank este doar unul din factorii de ranking real in SERP pe Google Search, iar factorii enumerati mai sus nu au rol direct de ranking in SERP pe Google Search ci de suport pentru Google PageRank!
Si ar mai fi Alexa Rank. Adica ceva ce n-ar fi, ceva in plus, aiurea si irelevant.
Toate uneltele astea sunt relevante daca le acorzi importanta, in caz contrar, normal ca devin irelevante! Ele sunt de regula relevante pentru cei ce lucreaza in SEO sau webmasteri ce vor sa construiasca site-uri cu trafic mare!
Alexa Rank este egal cu zero. Cel putin in Romania. Alexa Rank este usor influentabil daca ai 2-3 vizite pe zi si cateva linkuri catre site. Trebuie sa ai instalat si un plugin Alexa 🙂