Nu am mai prezentat de mult un infografic, asta si pentru ca sunt foarte multi altii care si-au dedicat blogurile pentru a prezenta asa ceva si chiar nu credeam ca as putea aduce ceva nou! Insa azi fac abstractie de la regula ce mi-am impus-o, pentru ca recent mi s-a cerut pararea asupra potentialului real al Email Marketing!
Evident, prima reactie a mea a fost : -”uita ca exista asa ceva, uita ca exista Email Marketing”!
Intotdeauna, pentru mine, Email Marketing a fost sinonim cu spam si indiferent de parerile altora, voi continua sa cred asta! Sunt foarte putini acei marketeri care nu abuzeaza de contactele din baza de date, care se limiteaza la cel mult un singur email trimis zilnic si care sa zicem, sunt profesionisti in ceea ce fac! Dar, datorita faptului ca exista atat de multi aceia care pun totul pe pilot automat si trimit emailuri de cel putin 5-6 ori pe zi, iritand si agasand clientul, voi continua sa cred ca Email Marketing este doar spam intr-o forma acceptata de utilizator (el si-a introdus datele sale de contact in baza de date a marketerului)!
Sigur, atunci cand imi spun parerea, inainte de a argumenta, trebuie sa ma asigur ca sunt la curent si cu toate noutatile, cu statisticile din domeniu si ca nu fac afirmatii ce nu au pic de fundament!
Ok, inainte de a fi injurat, recunosc, asa cum spuneam mai sus, exista si cazuri in care Email Marketing are succes, insa in respectivele cazuri marketerii se comporta profesionist si nu abuzeaza de datele personale ale clientului!
Problema este ca desi mai toate datele statistice indica faptul ca desi Email Marketing este un fenomen in crestere, de fapt o crestere extraordinara fata de 2011 (cu peste 150%) nivelul de succes real este unul extrem de mic!
Atunci cand la un volum de cel putin 2 miliarde de emailuri trimise zilnic de catre marketeri (cifra aproximativa la nivel global), vorbim despre un open-rate de doar 14% si despre un CTR de doar 2,4% atunci inseamna ca Email Marketing este mai mult o pierdere de timp si finante pentru orice companie!
*open rate = procentual, cate emailuri trimise de marketeri sunt deschise de utilizatori
**CTR = procentual, cati utilizatori chiar acceseaza continutul dintr-un email trimis de marketer
Spunand cele de mai sus, se pare ca mi-am incheiat pledeoaria, nu? Repet, recunosc si chiar stiu cazuri de succes, Email Marketing de succes, care nu numai ca reuseste sa starneasca interesul utilizatorilor dar chiar converteste in vanzari reale!
Apropo de succes, tocmai infograficul urmator vine cu ceva statistic, la nivel mondial, care prognozeaza un anumit trend sau o anumita tehnica ce odata folosita garanteaza o mai mare rata de succes al Email Marketing!
Infograficul vorbeste despre folosirea butoanelor de Social Sharing in emailurile trimise de marketeri si cum aceastea par a fi extrem de folositoare! Totusi, pentru a nu va imbata cu apa rece, nivelul CTR ramane tot la fel de mic, undeva peste 6,8%, ceea ce in esenta nu schimba cu nimic datele problemei!
In incheiere!
Potentialul Email Marketing este unul foarte mic si personal consider tot acest domeniu ca fiind inutil, pentru ca in realitate nu converteste! Pentru cei care-mi vor raspunde ca rata de dezabonare email a utilizatorilor este una foarte mica si deci exista interesul utilizatorilor pentru a primi notificari email, raspunsul meu e simplu : -daca emailurile merg direct in spam, atunci de ce ar mai avea nevoie utilizatorul sa se dezaboneze cand poate da un simplu ”empty spam” si a rezolvat problema?!
Statistic, cea mai mare rata de impact (open rate + CTR +lead to sale) o au emailurile ce contin oferte si care sunt trimise nu mai mult de o data pe saptamana!
Si ca sa rasucesc putin cutitul in rana marketerilor , am sa pun o intrebare:- cat de eficient consideri departamentul tau cand desi trimiti ”2 milioane de emailuri” zilnic, doar 2000 din ele sunt deschise si din acestea 2000 doar 200 au continutul accesat pentru ca mai apoi doar unul sa converteasca utilizatorul in client?
E corect ce spui! Dar, de remarcat că foarte mulţi au o baza de date (clienţi) netargetata corect, construită pe informaţii cumpărate, şi atunci raportările sunt nerealiste!
eu am evitat sa spun asta (ceea ce e foarte adevarat de altfel, ”baza de date cumparata”), doar pentru ca am considerat ca am fost destul de critic! 😀
🙂