7 tipuri de specialisti Social Media.

Departe de a fi un articol de genul ”top 7” sau ”hai sa inhatam putin trafic web”, in cele ce urmeaza veti gasi adaptarea in limba romana a unui articol pe care personal il consider de exceptie si de ce nu, destul de rar! Evident, adaptare e cam mult spus, pentru ca este de fapt un rezumat a celor publicate initial!

Articolul original a fost publicat acum doua zile de Adam Vincenzini pe blogul personal (dar si pe PrDaily.com, astazi)cu scopul de a mai face putina lumina intr-o dezbatere ce se desfasoara la nivel de Social Media internationala cu privire la cei care sunt si cei care se auto-intituleaza specialisti Social Media!

Asa cum spuneam in urma cu ceva vreme (nu mai mult de o luna de zile) faptul ca nu exista scoli atestate si nici cursuri profesioniste de Social Media, atestate, ofera sansa multor ”wanna be” de a-si insusi denumirea de specialist Social Media!

Dar hai sa vedem, ceea ce Adam Vincenzini a reusit sa ”descopere”:

1. Specialist Social Media cu pregatire in Pr si Comunicare!

Lesne de inteles cine intra in acest tipar, nu-i asa? Omul ce are diplome sau a lucrat in departamente Pr si caruia i-a fost foarte usor sa se adapteze unui domeniu precum Social Media, care implica enorm de multa comunicare!

Avantajul acestui tip de specialisti este ca pot dezvolta si mentine foarte usor relatii cu oameni ce activeaza in domeniu, dezavantajul este ca sunt destul de limitati in ceea ce priveste marketingul online, SEO, content marketing!

2.Specialist in Social Media cu pregatire in informatica.

Are avantajul de a intelege si aplica foarte usor tehnologii de ultima generatie ceea ce poate ajuta la oferirea de solutii inovatoare pentru interactiunea din Social Media, in schimb de multe ori nu intelege ce anume ii face pe oameni sa se angajeze in interactiuni prin intermediul Social Media.

3.Specialist Social Media cu baza in SEO.

Rezulta foarte usor ca acest gen de specialist stie sa aplice foarte bine tehnicile de optimizare pe motoarele de cautare, stie sa genereze trafic sau mai pe scurt, stie sa dea vizibilitate continutului in online, de unde apare si dezavantajul sau, pentru ca multi ignora faptul ca Social Media este pentru oameni si nu optimizari pentru roboti!

4. Specialist Social Media cu pregatire in advertising.

Este clar ca este omul care stie cel mai bine sa prezinte si sa promoveze imaginea unui produs/serviciu in Social Media, stie sa gandeasca in mod creativ campanii mari, insa are nevoie si de bugete pe masura iar marele dezavantaj al sau este ca de multe ori dupa ce a atins tinta campaniei uita deliberat ca odata obtinuta atentia mai trebuie si pastrata!

5. Specialist Social Media cu pregatire in marketing.

Omul care stie sa vanda, cui sa vanda si cand sa vanda! Dezavantajul lui este ca de multe ori uita ca Social Media nu este doar intr-o singura directie, adica mai pe romaneste : ”primesti, dar trebuie sa si oferi pe masura”!

6. Specialistul Social Media nativ.

Acel gen de specialist care are o pregatire ”traditionala” dar care si-a trait copilaria in online si care stie sa capete atentie, sa dezvolte relatii si sa le mentina, in online! Evident, de regula este foarte tanar si de aici si dezavantajul sau, in special in managerierea situatiilor de criza!

7. Specialistul Social Media integrat.

Se pare ca este ”exemplarul” cel mai rar dar si cel mai de pret!  *si nu e de mirare de ce!

A crescut odata cu Social Media, a evoluat odata cu acest domeniu, s-a dezvoltat in acelasi timp cu tehnicile si tehnologia ce servesc Social Media! Stie nu numai sa coordoneze, sa ajute, sa explice, sa planifice, dar stie si sa puna foarte usor in practica, asta pentru ca el este specialistul care a testat tot ceea ce sustine! Dezavantajul sau este ca de multe ori tinde sa se limiteze doar la retelele de socializare pe care de fapt lucreaza!

*as zice -am incheiat citatul! :))

Cat de bine a subliniat si cat de corect a definit va las pe voi sa-mi spuneti! Eu personal, repet, mi se pare destul de precisa caracterizarea, mai ales ca vine de la un om care se considera consultant Social Media si nu specialist!

Daca am gresit pe undeva, prin interpretare si adaptare, atrageti-mi atentia, nu ma supar! 🙂

 

Leave A Reply

Navigate