Profesioniştii SEO au fost tot timpul greu de găsit. A existat o perioadă, totuşi, de vreo 3-4 ani, undeva între 2009-2012 când datorită volumului uriaş de articole de specialitate, cam oricine cu puţină ambiţie se putea transforma în specialist SEO.
Acum, însă, de când „robinetul” articolelor de specialitate a fost limitat, pare că şi numărul de specialişti SEO s-a redus simţitor. Ori nu mai sunt la fel de vocali ca până prin primăvara lui 2013.
Desigur, nu înseamnă că nu se mai vorbeşte ori că nu se mai scrie despre SEO. Dimpotrivă, volumul articolelor de specialitate nu a scăzut. Dar a scăzut calitatea informaţiei livrate. Nu se mai vorbeşte, la fel de mult, despre tehnici şi cum să obţii poziţii de ranking bune pe motoarele de căutare. La fel, nu se mai scrie, la fel de mult, despre teste şi rezultatele testelor.
În mare parte, articolele de specialitate, din SEO, au devenit un fel de jurnal al domeniului. Adică oferă doar noutăţi, informaţii de ultim moment despre actualizări de algoritmi s.a.m.d.
Per total, asta este un lucru bun. SEO a devenit accesibil doar pentru cei care chiar vor să înveţe SEO. La fel, SEO a devenit azi un domeniu destul de profesionist.
Tehnicile acelea stupide de link-building agresv au cam dispărut. La fel şi advertorialele la kg. La fel şi guest-post-urile scrise cu acelaşi rol. Spam-ul, însă, nu. Pe semne că şi din cei ce se declară profesionişti într-un domeniu există câţiva care îşi desconsideră atât meseria cât şi clienţii.
Ai nevoie de un specialist SEO? – mai ai nevoie de un astfel de specialist?
Eu spun că da. Clar da. Chiar dacă Facebook Ads livrează extraordinar de bine în zona de conversie asistată, chiar dacă Adwords şi Adwords for Video (True View) livrează extrem de eficent în zona de lead şi conversie, fără SEO nimic în marketingul online nu ar fi performant.
Ştiu, există mulţi proprietari de business care-şi zic: – mediul meu de business nu necesită SEO pentru prezenţa companiei mele în online. Vând în online şi fără SEO, pentru că mă bazez pe Email Marketing ori pe Adwords, Facebook etc.
Realitatea este alta, însă. Şi ţine de modul cum este perceput SEO. Pentru că în SEO nu totul este despre ranking. O bună parte din SEO ţine de UX/UI, adică de experienţa oferită utilizatorului pe site.
Responsive site, no flash elements, informaţie structurată corect, site structurat corect şi multe altele, nu sunt pentru roboţii Google. Ci pentru utilizatorii site-ului. În fond, Google scrie regulile gândindu-se în primul rând la utilizatori. Respecţi regulile Google, atunci respecţi utilizatorii. Respecţi utilizatorii, atunci respecţi şi regulile Google.
Evident, nu cred că mai trebuie menţionat cât de important este scorul de calitate în Adwords şi cât de mult influenţat de SEO este acest scor de calitate.
Deci da, ai nevoie de un specialist SEO. Şi da, ştiu, mulţi ţi-au zis că SEO a murit, că nu mai este nevoie de SEO. Doar că nu este aşa.
Gândeşte-te la următoarea variantă:
– cum ar fi ca mâine să cauţi numele brandului tău pe Google Search şi în primele 2-3 pagini să nu găseşti nici un rezultat al site-ului tău? – la asta duce lipsa SEO pe un site de business.