Pentru unii, adică cei ce se ocupă cu marketingul afiliat (afilierea la diferite magazine online), numerele de telefon afişate pe un magazin online sunt sinonime cu pierderea conversiilor. Pierderea conversiilor efectuate online, mai exact. Pentru că, deşi nu au date concrete, respectivele persoane consideră că dacă pe un magazin online este afişat, într-un mod cât mai vizibil, un număr de telefon pentru suport, atunci clientul poate efectua comanda telefonic. Iar el, afiliatul, va pierde comisionul.
Repet, chestia asta este pur speculativă. Nu există deloc date concrete care să o sustină. Dimpotrivă. Clientul venit pe un magazin online, în urma accesării unui link de afiliat, nu pare a fi interesat de comenzile telefonice. Cel puţin aşa indică statisticile.
Pe de altă parte, una din regulile de bază ale ecommerce ne spune că pe un magazin online trebuie să fie afişate numere de telefon pentru suport. Pentru că există clienţi care poate vor avea nevoie de suport în alegerea produsului dorit. Si tot statistic vorbind, în medie doar 2 din 19 clienţi aleg să se informeze telefonic, pentru detalii suplimentare, inainte de a comanda. Însă doar dacă descrierea produsului dorit este sumară, altfel procentul devine şi mai mic.
Cei de la 2Parale (probabil şi Profitshare) au dezvoltat un script care să ascundă nr de telefon de pe un magazin online pentru un vizitator venit prin accesarea unui link de afiliere. O soluţie bună, dar parcă insuficientă.
Toată chestiunea asta ne aduce în faţa unei adevărate dileme. Să fie afişate numere de telefon sau nu, pe magazinele online?
Eu zic că da. Şi dintr-un motiv simplu. Pentru cine sunt mai importante conversiile, vânzările? Pentru afiliat sau pentru magazinul online? Evident că pentru magazinul online. În fond o întreagă maşinărie de marketing, mai mare ori mai mică, este pusă în funcţiune doar pentru a susţine afilierea. Şi dacă nu pentru conversii introduci afilierea, atunci pentru ce?!
În aceeaşi ordine de idei, vizitatorii veniţi dinspre Google Search, de pe dispozitive mobile, declară că este extrem de important şi că au nevoie de un număr de telefon pe care să-l poată apela în timpul procesului de comandă, dacă au nevoie. În fapt, este vorba de 61% dintre vizitatorii „mobili”.
Şi atunci, care este rostul ascunderii numărului de telefon pentru un client/vizitator venit prin intermediul unui link de afiliat?