Motivand ca siteurile media si blogurile au avut o crestere semnificativa, cu mai mult de 170%, a traficului primit dinspre retea, oamenii lui Mark Zuckerberg au decis sa faca o actualizare a Facebook News Feed.
A trecut putin pe langa mine acesta actualizare, recunosc, am aflat de ea abia dupa 2 zile. 🙂
Ce aduce nou aceasta actualizare a Facebook News Feed?
-in principiu algoritmul a fost setat sa avantajeze linkurile (articolele) populare in sensul ca atunci cand un utilizator da click pe un link dintr-o postare de pe Facebook imediat sub acea postare vor aparea un fel de ”related stories”, exact cum se poarta pe bloguri de ani de zile. Ideea e simpla, Facebook va oferi utilizatorului mai mult continut similar ca topic cu articolul pe care tocmai l-a citit.
Pe de-o parte, modificarea asta avantajeaza enorm de mult site-urile si blogurile ce furnizeaza si date structurate, la nivel SEO, mai bine zis site-uri ce folosesc OpenGraph, pentru ca astfel va fi identificat usor tipul de articol, topicul, autorul, publicatia dar, data publicarii, precum si continutul (etichete, categorii). Tot la capitolul ”in avantaj” vor fi trecute si postarile de pe Facebook ce au interactiuni, like, share sau comment, pentru ca algoritmul va indexa aceste date si le va folosi in sistemul de ranking propriu, ceea ce arata ca optimizarea pentru Social Media, in speta Facebook, nu mai e deloc un bzz, ci o necesitate. Practic Facebook devine si mai complex, totusi nu ca Google Search, iar o optimizare a site-urilor pentru a le pregati sa livreze date structurate catre retea este foarte necesara, din moment ce se vorbeste deja despre ranking in News Feed.
-o a doua modificare adusa de recenta actualizare a Facebook News Feed este cea in urma careia utilizatorii, la logarea in retea, vor avea afisate in News Feed postari cu care au interactionat, mai bine zis pe cele la care au si comentat, postari ce vor avea subliniate comentariile noi. Ideea e iarasi simpla, conceptul de ”bumping stories” vine sa ajute utilizatorii sa pastreze legatura cu discutiile cu prietenii pe baza anumitor postari unde interactionasera in prealabil. Cu alte cuvinte, nu trebuie sa mai cauti innebunit postarea unde x s-a injurat cu y iar tu ai picat ca musca in lapte comentand, pentru ca postarea respectiva iti va aparea on-top imediat cum te loghezi in retea.
Bun, modificarile astea par bune, in principiu, avantajeaza interactionarea umana de pe Facebook, pe baza linkurilor aduse in retea de catre utilizatori. E un fel de a impaca si capra dar si varza, adica lasa in continuare bloggerii sau jurnalistii, spre exemplu, sa-si promoveze articolele dar filtreaza mai mult aceste linkuri pentru a mai rarefia spamul produs de paginile de fani sau de ”formatorii de opinie” de pe Facebook (stiti, acele persoane care la fiecare 30-60 de minute au ceva de spus, de comentat, si inflameaza lumea cu cate o prostie debitata sau care au mereu cate ceva de comentat indiferent ca parerile lor sunt atat de complexe incat nu exprima nimic altceva decat frustrari personale).
Aceasta actualizare a Facebook News Feed aduce insa ceva ce in viitor s-ar putea transforma in reclama.
Stiti ca pe Facebook, in News Feed apar de o buna ”bucata” de timp Promoted Posts si Promoted Pages. Stiti ca in momentul cand dati like la o pagina Promoted imediat sub ea apar altele, tot din sistemul Ads al Facebook. Nu m-ar mira daca pe viitor s-ar intampla acelasi lucrusi la postarile non-ads, adica dupa ce utilizatorul a dat click pe un link de postare imediat sub acea postare sa apara un promoted post. …doar zic. 🙂
*info