Valorile Romaniei. Cele care exista si chiar sunt valori.

Ma amuza foarte tare goana unor marketeri, dar si ignoranta unor advertiseri, de a cauta valorile Romaniei tocmai acolo unde acestea nu sunt.

Este putin aiurea, si chiar jignitor, sa creezi reclame in care pretinzi ca esti in cautarea valorilor Romaniei, in cautarea adevaratelor valori ale romanilor, dar de fapt reclama ta transmite un mesaj hulit de majoritatea romanilor. Reclamele cu ”le furam si noi…strainilor” aplaudata de foarte multi specialisti de marketing si advertising, dar si de o oarecare parte a publicului, arata cat de ignoranti si de neatenti sunt romanii atunci cand vine vorba de realitate si mai ales de ceea ce transmite un mesaj.

Mesajul de mai sus transmite, extrapoland, tocmai o dorinta care nu e a romanilor ci a unor indivizi din societatea romaneasca, indivizi care ne-au facut pe noi ca neam ca fim spaima Europei si nu pentru ca am fi duri sau extraordinari in ceea ce facem, ci pentru ca sunt deja mai bine de 20 de ani de cand hoti de toate rangurile ”buzunaresc” la propriu vest-europenii. Deci, cu alte cuvinte, misto mesajul, nu vrem sa fim considerati hoti de catre europeni, dar in reclame tocmai asta promovam, cum ar veni. (ma rog, astea sunt chestii de finete)

Pentru ca scopul articolului este de a vorbi putin despre valorile Romaniei, iata ceva de valoare:

-Calusul (sau dansul Calusarilor)

-Stiati ca este cel mai rapid dar si cel mai bine ritmat dans popular din intreaga lume?

Da, este, si mai mult de atat Dansul Calusarilor si-a cam surclasat rivalul de talie mondiala, Riverdance din Irlanda, un dans mult mai bine mediatizat si ”monetizat”.

-Stiati ca Dansul Calusarilor vine din epoca dacilor, sau altfel zis, din epoca pre-crestina?

Da, Dansul Calusarilor este mostenire ramasa de la stramosii nostrii, de la daci. E destul de aiurea sa cauti identitatea propriului neam si sa nu vezi ceea ce e in fata ta, ceea ce a rezistat mai bine de 2000 de ani si ceea ce cu putina inventivitate de marketing ai putea transforma rapid in brand si mai apoi monetiza la nivel national, pe banii turistilor straini.

-Cate popoare se pot lauda cu asa ceva? -Putine, in realitate doar Irlanda, pentru ca si Riverdance tot din acea era provine.

Ideea este ca valorile Romaniei trebuie cautate in istoria si obiceiurile romanilor, nu ”buzunarind” strainii si furand (chiar si in gluma). Da, stiu, e mult de munca, e nevoie de oameni care sa stie cum se construieste un brand (si e vorba despre brand in adevaratul sens al cuvantului).

La capitolul branding, dar mai ales al redescoperirii si promovarii, a ceea ce este cu adevarat parte din valorile Romaniei, pot contribui decisiv bloggerii si jurnalistii, dar mai degraba primii.

Asadar, care dintre bloggeri se considera in stare sa scrie un articol despre valorile Romaniei, in urmatoarea perioada?

*e o provocare, mai in gluma mai in serios, dar daca veti scrie pe tema asta, atunci aduceti linkul articolului si lasati-l intr-un comentariu.

Lasă un răspuns