Cu siguranţă unul din răspunsurile cel mai frecvent căutate este cel la întrebarea din titlu. Şi, deasemenea, răspunsul nu este unul tocmai uşor de găsit. Dimpotrivă.
Despre cât de importantă este reţeaua de socializare, despre stadiul ei actual, despre concurenţa pentru popularitate în rândul utilizatorilor cu alte reţele de socializare, despre toate astea s-a discutat încontinuu de câţiva ani.
În România, Twitter nu este popular. Până şi Instagram a prins mai bine şi vorbim de o reţea de socializare care nu are mai nimic de-a face cu socializarea ci este un fel de album online la care au acces şi prietenii.
Dar Twitter, cu toate avantajele pe care le oferă, stagnează la capitolul penetrare în rândul utilizatorilor.
Iar explicaţia este simplă.
Dacă Facebook este despre tine, utilizatorul (cu tot ceea ce faci tu zi de zi), Twitter este despre ceea ce se întâmplă lângă tine.
Este o diferenţă simplă şi nici eu nu am înţeles-o până în urmă cu câteva luni de zile.
Twitter este despre ceea ce se întâmplă în jurul tău. Twitter nu este despre influenceri, despre followeri, despre cât de popular sau şmecher este un utilizator sau altul. Twitter este despre informaţie şi despre cât de rapid circulă informaţiile.
În sprijinul afirmaţiilor mele, dacă mai este nevoie:
– câţi utilizatori, cu mai mult de 500 de followeri, aţi văzut că au în follow cel puţin 100 de alţi utilizatori? – puţini, aşa-i?!
– câţi utilizatori aţi observat că v-au dat follow pentru ca mai apoi, după ce aţi făcut follow-back, să vă dea unfollow doar pentru a manipula cifrele de la urmăriţi-urmăritori în favoarea ultimei categorii? – de la 10 în sus aţi renunţat să mai număraţi, corect?!
– câţi utilizatori aţi observat că tweet-uiesc doar postând linkuri automate (sau nu) de pe alte reţele de socializare? – destul de mulţi, bănuiesc!
Şi atunci, logic, este normal ca Twitter să nu devină popular în România. Pentru că Twitter nu este folosit pentru ce a fost creat ci pentru sporirea vanităţii utilizatorilor care vor să devină cu tot dinadinsul un fel de Social Media SuperStars.
Desigur, este destul de puţin important dacă Twitter va dispărea din online-ul românesc sau nu. În fond, la capitolul surse de informaţie suntem la curent cu tot ce mişcă prin intermediul Mass Media din România (serios?).
Nu sunt vreun avocat al Twitter, nici nu am acţiuni la companie. Remarc doar mojicia şi ipocrizia unor influenceri, din online-ul românesc. Personaje care au fost în stare să dea follow la mii de utilizatori, apoi după ce au ajuns „în top” au schimbat placa şi au trecut la unfollow masiv.
…în rest, numai de bine.