În urmă cu câteva zile, odată cu lansarea platformei Twitter Ads, full-option, pentru încă 12 ţări, printre care şi România, Twitter a lansat şi serviciul Twitter Analytics pentru toţi utilizatorii.
Twitter Analytics este un serviciu de statistică asemănător, într-o anumită măsură, cu Facebook Page Insights.
Astfel, utilizatorii interesaţi de date statistice, reale, despre conturile de Twitter pe care le administrează, pot folosi Twitter Analytics. Formatul afişării datelor este unul suficient de complex încât să merite atenţia si interesul.
Pot fi aflate, din Twitter Analytics, date despre numărul de impresii obţinute de un tweet sau un reply, nivelul de angajament, rată de angajament, click-uri. În acelaşi timp pot fi aflate date despre interesele, genul, locaţia celor ce urmăresc un cont de Twitter.
Pentru Twitter Ads serviciul Analytics este îmbunătăţit cu date despre reclame, în funcţie de parametrii de targetare a fiecărei reclame în parte. Dar astfel de date oricum puteau fi aflate, din rapoartele reclamelor.
Am zis, în titlul articolului, că Twitter a făcut o mutare inteligentă odată cu lansarea serviciului de Analytics. Asta pentru că, în sfârşit, toţi cei interesaţi pot analiza date exacte, relevante, direct de la sursă. Fără intermedierea unei terţe-părţi. În plus, urmărind statisticile, se poate evident îmbunătăţi activitatea fiecărui cont în parte. Şi de ce nu, se poate opta, pentru serviciul Twitter Ads. Atunci când se consideră necesar.
Rămân, totuşi, la părerea că reclamele pe Twitter, în România, sunt mult prea scumpe pentru a prezenta un interes pentru cineva. Cineva local. Pe lângă asta, nivelul de penetrare al reţelei, la nivel de număr de utilizatori, este unul mult prea mic pentru a permite o targetare eficientă la nivel de macro-conversie.
Dacă vreţi să testaţi Twitter Analytics, aveţi aici linkul. Iar dacă l-aţi testat, atunci vă aştept cu impresii.