Pentru că ne apropiem de final de an, încep să apară și studii despre tendințele din domeniul Marketingului Digital. Referitor la România, lucrurile par a lua o turnură destul de ușor de anticipat, tendințele fiind cumva corelate cu cele globale.
Așadar, cam la ce trebuie să ne așteptăm în 2016, în Marketing Digital, cu cifre, statistici și predicții, veți descoperi în rândurile de mai jos.
Tendințe în Marketing Digital, România, în 2016
1 – Bugetele de Marketing Digital vor continua să crească, urmând să aibă o porție mai mare din bugetul general de Marketing, însă creșterile se vor axa mai mult tot pe cele 3 mari zone de activitate, creșterea volumului de vânzări, atragerea de noi clienți și creșterea cotei de piață.
2 – Tendința mediului Mobile de a crește se va reflecta și în bugetele de Marketing, unde activitățile specifice mediului vor căpăta amploare și evident porție mai mare de buget.
3 – Native Advertising și Content Marketing vor fi în concurență foarte mare pentru bugete, cea din urmă metodă fiind preferată de majoritatea specialiștilor.
4 – Campaniile online de tip PPC vor consuma mai mult buget de Marketing decât TV/Radio/Presă, dar asta este deja o tendință generală a ultimilor ani.
5 – Video Content va căpăta buget din ce în ce mai mare, foarte mulți specialiști considerând din ce în ce mai frecvent că Video Advertisingul în online reprezintă o metodă optimă de a ajunge la audiență.
6 – Integrarea activităților online cu cele offline nu pare a fi o opțiune pentru foarte mulți marketeri, drept urmare bugetele unor astfel de activități vor fi destul de mici.
7 – SEM, individual sau ca parte din PPC, va consuma în continuare bugete sporite, PPC pe de-a întregul urmând să aibă mai mult de 35% din bugetele de Marketing Digital.
8 – Fidelizarea clienților continuă să fie o metodă aleasă de foarte puțini specialiști, în daună celei de a atrage noi clienți iar asta nu este deloc un semnal bun, dimpotrivă.
9 – Consolidarea poziției pe nișă sau în piață, nu este o opțiune pentru mulți specialiști, dar asta este probabil o urmare a faptului de Marketingul Digital are în general specialiști veniți din SEO, SEM, PPC, cu lacune serioase despre ceea ce înseamnă Marketing.
10 – Una din tendințele noi, în piață, este aceea de a dezvolta relația cu clienții, tendință care totuși o găsesc a fi doar la nivel declarativ, din moment ce fidelizarea clienților se face în slow motion.
11 – Bugetele de Social Media fie rămân la nivelul actual, fie vor scădea, dar asta este normal să fie așa, din moment ce PPC a devenit metoda principală de a asigura o audiență unui mesaje pe Facebook, de exemplu. Desigur, nu este un lucru bun, mai ales că se vorbește despre Content Marketing în perspectiva eficientizării activității de Social Media iar asta face să se treacă dintr-o extremă în alta, comunicarea rămânând one-way.
12 – Creșterea retelor de conversie va continua să nu reprezinte o opțiune importantă în bugetele de Marketing Digital, drept urmare obiectivele de Marketing pe 2016 ignoră cu desăvârșire această zonă, deși se doresc atât creșterea vânzărilor cât și atragerea de noi clienți.
Lista de tendințe în Marketing Digital realizată pe baza analizei studiului agenției Mediawrite.