Tehnici SEO. Vor fi datele structurate factor de ranking in SERP?

Lumea SEO a fost agitată de o veste venită din partea lui John Mueller care a transmis că pe viitor datele structurate pot deveni factor de ranking în SERP, pe Google.

Lumea SEO a fost agitată săptămâna trecută de o veste venită pe neaşteptate din partea lui John Mueller, Webmaster Trend Analyst la Google, care a transmis că pe viitor datele structurate pot deveni factor de ranking în SERP, pe Google.

Deşi de mai bine de 3 ani de zile se vorbeşte despre datele structurate, despre marcarea datelor structurate pentru un website, pentru mulţi specialişti SEO dar şi pentru web-designeri datele structurate au rămas încă departe de planul şi modul de lucru. Spre exemplu, dacă mâine Google ar decide ca marcarea datelor structurate să devină factor de ranking în SERP, atunci probabil s-ar declanşa un adevărat tsunami în SERP, pentru că doar cca 20% din website-uri folosesc marcarea datelor structurate.

În era web 3.0, în era web-ului semantic, începutul erei web-ului semantic, este complet neperfomant să nu foloseşti marcarea datelor structurate. Mai mult de atât, este complet anti-productiv să optimizezi, la nivel SEO, fără să iei în considerare modul cum funcţionează Google, un motor de căutare care acum înţelege extrem de bine semantic cuvintele şi cifrele. Şi spun asta pentru că datele structurate exact asta fac. Ajută motorul de căutare să indexeze corect informaţia unei pagini web.

Partea şi mai interesantă este că datele structurate sunt factor de ranking în SERP de cel puţin un an de zile. În mod indirect, este drept, dar sunt factor de ranking. Însă, pentru a pune în valoare acest tip de date este nevoie de conţinut care, din punct de vedere semantic, să evidenţieze exact ce se evidenţiază la nivel de date structurate.

De exemplu:

– la nivel de conţinut, în pagină (pe un magazin online), se evidenţiază că produsul X este cel mai ieftin din România, însă la nivel de date structurate (unde preţul produsului este subliniat/evidenţiat/marcat) motorul de căutare găseşte un preţ mai mare decât al unui site competitor. Evident, pe interogarea “produs X ieftin”, magazinul competitor va avea ranking mai bun. Viceversa, din toate punctele de vedere, fiind valabilă.

Spuneam că, indirect, datele structurate sunt deja factor de ranking. Asta pentru că acolo unde sunt folosite, motorul de căutare preia deja informaţia pentru a găsi relevanţă cu interogarea utilizatorului (în special datele schema.org, tip name şi price).

Desigur, până când Google nu va anunţa că marcarea datelor structurate va deveni factor de ranking, puţini vor fi aceia care vor folosi această tehnică. Iar când va anunţa, probabil se va declanşa iarăşi o isterie gen Mobilegeddon.

Lasă un răspuns