A fost nebunie mare la finele lunii aprilie. Google a modificat algoritmii motorului de căutare, căutând să penalizeze site-urile ne-optimizate pentru Mobil. O mutare generic numită de specialişti drept un fel de Mobilegeddon.
Numai că, procentul de site-uri afectate de respectiva actualizare a fost totuşi destul de mic. Undeva sub 4,5% până în prezent. Sigur, efectele încă se propagă şi cumva este încă devreme pentru a sintetiza Mobilegeddon. Doar că, urmărind statisticile, anticipez că procentul va rămâne undeva în zona a 10% site-uri afectate la nivel global.
Interesant este că site-urile mari, aparţinând unor companii la fel de mari, au fost şi cele care au primit şocuri puternice. Gen Barclays.co.uk, Britishairways.com, care au avut căderi în ranking foarte mari. Altele au crescut foarte mult.
Ideea este că impactul adevărat va fi totuşi unul mic. Asta pentru că actualizarea motorului de căutare a avut drept ţintă zona Mobile, adică accesarea de pe mobil a Google Search, implicit SERP-ul generat în consecinţă. Ori, nu toate business-urile cu prezenţă online depind de SEO. Mai bine zis, SEO nu este esenţial în strategia de Marketing Online şi deci un ranking bun pe cuvinte cheie populare nu este „interesant”, ci doar un ranking bun pe cuvinte cheie relevante numelui de brand.
Apoi, mai este o chestie. În ceasul al 12-lea, multe site-uri au primit îmbunătăţiri şi optimizări. Ceea ce înseamnă că până efectul Mobilegeddon se va propaga, respectivele site-uri nu vor simţi decât mici fluctuaţii în ranking şi trafic dinspre Google Search.
Partea care le-a „scăpat” multor specialişti a fost aceea că nu doar homepage-ul unui site este importat şi deci trebuie să fie optimizat pentru mobil. Toate paginile sunt importante şi, cum a fost cazul Barclays sau British Airways, multe din aceste pagini au picat „examenul”.